Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Arreche, Efrain  
dc.contributor.author
Nesmachnow, Sergio  
dc.contributor.author
Massobrio, Renzo  
dc.contributor.author
Mumford, Christine  
dc.contributor.author
Olivera, Ana Carolina  
dc.contributor.author
Vidal, Pablo Javier  
dc.contributor.other
Maturana, Sergio  
dc.date.available
2024-07-08T15:18:03Z  
dc.date.issued
2016  
dc.identifier.citation
Traffic light optimization for Bus Rapid Transit using a parallel evolutionary algorithm: The case of Garzon Avenue in Montevideo, Uruguay; XVIII Latin-Iberoamerican Conference on Operations Research; Santiago de Chile; Chile; 2016; 600-607  
dc.identifier.isbn
978-956-9892-00-4  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/239361  
dc.description.abstract
This article proposes the design and implementation of a parallel evolutionary algorithm for public transport optimization on Garzon Avenue, Montevideo, Uruguay. This is an interesting complex urban scenario, due to the number of crossings, streets, and traffic lights in the zone. We introduce an evolutionary algorithm to efficiently synchronize traffic lights and improve the average speed of buses and other vehicles. The experimental analysis compares the numerical results of the evolutionary algorithm against a baseline scenario that models the current reality. The results show that the proposed evolutionary algorithm achieves better quality of service improving up to 15.3% average bus speed and 24.8% the average speed of other vehicles.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Pontificia Universidad Católica de Chile  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
PUBLIC TRANSPORT  
dc.subject
OPTIMIZATION  
dc.subject
BUS NETWORK  
dc.subject.classification
Otras Ingenierías y Tecnologías  
dc.subject.classification
Otras Ingenierías y Tecnologías  
dc.subject.classification
INGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS  
dc.title
Traffic light optimization for Bus Rapid Transit using a parallel evolutionary algorithm: The case of Garzon Avenue in Montevideo, Uruguay  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.type
info:eu-repo/semantics/conferenceObject  
dc.type
info:ar-repo/semantics/documento de conferencia  
dc.date.updated
2024-02-28T12:16:44Z  
dc.journal.pagination
600-607  
dc.journal.pais
Chile  
dc.journal.ciudad
Santiago de Chile  
dc.description.fil
Fil: Arreche, Efrain. Universidad de la República; Uruguay  
dc.description.fil
Fil: Nesmachnow, Sergio. Universidad de la República; Uruguay  
dc.description.fil
Fil: Massobrio, Renzo. Universidad de la República; Uruguay  
dc.description.fil
Fil: Mumford, Christine. Cardiff University; Reino Unido  
dc.description.fil
Fil: Olivera, Ana Carolina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad Nacional de la Patagonia Austral. Unidad Académica Caleta Olivia. Departamento de Ciencias Exactas y Naturales; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Vidal, Pablo Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad Nacional de la Patagonia Austral. Unidad Académica Caleta Olivia. Departamento de Ciencias Exactas y Naturales; Argentina  
dc.conicet.rol
Autor  
dc.conicet.rol
Autor  
dc.conicet.rol
Autor  
dc.conicet.rol
Autor  
dc.conicet.rol
Autor  
dc.conicet.rol
Autor  
dc.coverage
Internacional  
dc.type.subtype
Conferencia  
dc.description.nombreEvento
XVIII Latin-Iberoamerican Conference on Operations Research  
dc.date.evento
2016-10-02  
dc.description.ciudadEvento
Santiago de Chile  
dc.description.paisEvento
Chile  
dc.type.publicacion
Book  
dc.description.institucionOrganizadora
Pontificia Universidad Católica de Chile. Facultad de Ingeniería. Departamento de Ingeniería Industrial y de Sistemas  
dc.source.libro
Proceedings of the XVIII Latin-Iberoamerican Conference on Operations Research, CLAIO 2016  
dc.date.eventoHasta
2016-10-06  
dc.type
Conferencia