Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Pedagogies of discomfort in the world language classroom: Ethical tensions and considerations for educators

Porto, MelinaIcon ; Zembylas, Michalinos
Fecha de publicación: 04/2024
Editorial: Wiley
Revista: The Modern Language Journal
ISSN: 0026-7902
e-ISSN: 1540-4781
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

The purpose of this article is to examine the ethical tensionsand considerations that arise in the world languageclassroom from using pedagogies of discomfort. Althoughpedagogies of discomfort have mostly been seen througha positive lens in the literature for engaging students withdifficult issues in the classroom, there are ethical concerns,particularly in relation to the harm that students mightexperience. To illustrate these ethical concerns and theirimplications in the world language classroom, we draw ondata from a number of projects in which pedagogies ofdiscomfort have been used in university classrooms. Theanalysis of examples shows that while some sort of ethicalviolence is inevitable, there are pedagogical ways to minimizethe harm on students. The article concludes by raisingfurther ethical and pedagogical questions for exploration inthe context of using pedagogies of discomfort in the worldlanguage classroom.
Palabras clave: ETHICAL VIOLENCE , HIGHER EDUCATION , LANGUAGE EDUCATION , PEDAGOGIES OF DISCOMFORT
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 416.8Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/238893
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/modl.12919
DOI: http://dx.doi.org/10.1111/modl.12919
Colecciones
Articulos(IDIHCS)
Articulos de INST.DE INVEST.EN HUMANIDADES Y CS SOCIALES
Citación
Porto, Melina; Zembylas, Michalinos; Pedagogies of discomfort in the world language classroom: Ethical tensions and considerations for educators; Wiley; The Modern Language Journal; 108; 2; 4-2024; 412-429
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES