Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Evento

Classificatory stream analysis in the prediction of expected reading readiness: understanding student performance

Cascallar, Eduardo; Musso, Mariel FernandaIcon
Tipo del evento: Congreso
Nombre del evento: XXIX International Congress of Psychology
Fecha del evento: 21/07/2008
Institución Organizadora: International Union of Psychological Science;
Título de la revista: International Journal of Psychology
Editorial: Wiley
ISSN: 0020-7594
e-ISSN: 1464-066X
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Psicología

Resumen

This research describes the application of a neural networks approach in the prediction of readiness for reading upon entry to primary education. Machine-learning techniques used offer an iterative methodology that is capable of discovering complex relationships and interactions in the inputs and outcomes. The approach maximized classification accuracy, and was able to model various outcome patterns from the over 700 students studied. Results based on hypotheses of student characteristics using these predictive modeling achieved a total accuracy of 98% in the identification of "students-below-readiness-threshold". The presentation explains the processes and the stream analysis technique utilized, and explores various alternative models.
Palabras clave: Prediction , Reading , Performance , Classification
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 377.9Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/238563
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1080/00207594.2008.10108484
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/toc/1464066x/2008/43/3-4
Colecciones
Eventos(CIIPME)
Eventos de CENTRO INTER. DE INV. EN PSICOLOGIA MATEMATICA Y EXP. "DR. HORACIO J.A RIMOLDI"
Citación
Classificatory stream analysis in the prediction of expected reading readiness: understanding student performance; XXIX International Congress of Psychology; Berlín; Alemania; 2008; 242-242
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES