Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Mairano, Maria Victoria
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.other
Scribano, Adrián Oscar
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.other
Korstanje, Maximiliano E.
dc.date.available
2024-05-08T12:28:45Z
dc.date.issued
2024
dc.identifier.citation
Mairano, Maria Victoria; Emotions and Food Digital Practices on Instagram: Between the Algorithms and the Big Data; Igi Publ; 2024; 75-95
dc.identifier.isbn
9798369308028
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/234882
dc.description.abstract
Considering the changes in social relationships and social practices across theplanet, caused by digitalization processes, networking, and Society 4.0, this chapteraims to problematize the connections between digital emotions in relation to food,new properties of politics of sensibilities around food digital practices, and theoperation of algorithms and big data on digital platforms. With that objective, theauthors focus on investigating food practices on Instagram, based on the figure of foodinfluencers and the digital emotions that are crystallized there in relation to eating.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Igi Publ
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
DIGITAL EMOTIONS
dc.subject
DIGITAL FOOD PRACTICES
dc.subject
INFLUENCERS
dc.subject
POLITICS OF SENSIBILITIES
dc.subject.classification
Otras Sociología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Sociología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Emotions and Food Digital Practices on Instagram: Between the Algorithms and the Big Data
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro
dc.date.updated
2024-05-08T11:22:26Z
dc.journal.pagination
75-95
dc.journal.pais
Estados Unidos
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.description.fil
Fil: Mairano, Maria Victoria. Universidad Nacional de la Matanza. Secretaria de Ciencia y Tecnologia. Centro de Investigaciones Sociales.; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.igi-global.com/book/emotions-digital-society/324725
dc.conicet.paginas
321
dc.source.titulo
AI and Emotions in digital society
Archivos asociados