Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Casali, Cecilia Irene
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Moreira Szokalo, Rocío Ayelén
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Santacreu, Bruno Jaime
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Pescio, Lucila Gisele
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Bonofiglio, Laura
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Romero, Daniela Judith
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Favale, Nicolas Octavio
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.other
Pelaez, Nancy J.
dc.contributor.other
Gardner, Stephanie M.
dc.contributor.other
Anderson, Trevor R.
dc.date.available
2024-04-08T11:38:05Z
dc.date.issued
2022
dc.identifier.citation
Casali, Cecilia Irene; Moreira Szokalo, Rocío Ayelén; Santacreu, Bruno Jaime; Pescio, Lucila Gisele; Bonofiglio, Laura; et al.; Virtual Microscope: Using Simulated Equipment to Teach Experimental Techniques and Processes; Springer Nature Switzerland AG; 2022; 193-211
dc.identifier.isbn
978-3-030-98592-9
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/232266
dc.description.abstract
In large undergraduate courses, microscopy learning requires a large number of microscopes and samples, long observation times and qualified staff supervision for students to acquire expertise and criteria. Therefore, virtual microscopes are an ideal simulation tool to be incorporated into e-learning approaches. However, most of the virtual microscopes available fail to reproduce the experience of using a real microscope for experimentation. In this context, we designed a virtual microscope (VM) considering not only slice recognition and identification, but also adjustment of functional parts to optimize specimen observation. We present an experience with our VM to teach research abilities informed by the ACE-Bio Competencies framework and to improve basic competence in Cell Biology, and we provide guidelines for the use of a good simulator. The design of two different exercises in the VM platform illustrates how to develop different levels of technical and research skills. The analysis of the experience led us to conclude that VM may help to overcome microscopy training difficulties and provide a strategy for distance education focusing on student-centered learning.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Springer Nature Switzerland AG
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
VIRTUAL MICROSCOPE
dc.subject
SIMULATION-BASED EDUCATION
dc.subject
STUDENT-CENTERED LEARNING
dc.subject
RESEARCH ABILITIES
dc.subject
EXPERIMENTATION
dc.subject
LAB ACTIVITY
dc.subject
E-LEARNING
dc.subject.classification
Educación General
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Virtual Microscope: Using Simulated Equipment to Teach Experimental Techniques and Processes
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro
dc.date.updated
2023-07-07T22:58:14Z
dc.journal.pagination
193-211
dc.journal.pais
Suiza
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Cham
dc.description.fil
Fil: Casali, Cecilia Irene. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Departamento de Ciencias Biológicas. Cátedra de Biología Celular y Molecular; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay; Argentina
dc.description.fil
Fil: Moreira Szokalo, Rocío Ayelén. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Departamento de Bioquímica Clínica; Argentina
dc.description.fil
Fil: Santacreu, Bruno Jaime. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Departamento de Ciencias Biológicas. Cátedra de Biología Celular y Molecular; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay. Instituto de Química y Físico-Química Biológicas "Prof. Alejandro C. Paladini". Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Instituto de Química y Físico-Química Biológicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Pescio, Lucila Gisele. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Departamento de Ciencias Biológicas. Cátedra de Biología Celular y Molecular; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay. Instituto de Química y Físico-Química Biológicas "Prof. Alejandro C. Paladini". Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Instituto de Química y Físico-Química Biológicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Bonofiglio, Laura. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Departamento de Microbiología, Inmunología y Biotecnología. Cátedra de Microbiología; Argentina
dc.description.fil
Fil: Romero, Daniela Judith. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay. Instituto de Química y Físico-Química Biológicas "Prof. Alejandro C. Paladini". Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Instituto de Química y Físico-Química Biológicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Departamento de Ciencias Biológicas. Cátedra de Biología Celular y Molecular; Argentina
dc.description.fil
Fil: Favale, Nicolas Octavio. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Houssay; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Departamento de Ciencias Biológicas. Cátedra de Biología Celular y Molecular; Argentina
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-98592-9_10
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1007/978-3-030-98592-9_10
dc.conicet.paginas
561
dc.source.titulo
Trends in Teaching Experimentation in the Life Sciences: Putting Research into Practice to Drive Institutional Change
Archivos asociados