Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Direct synchronous-asynchronous conversion system for hybrid electrical vehicle applications. An energy-based modeling approach

Muñoz Aguilar, Raul S; Dòria Cerezo, Arnau; Puleston, Pablo FedericoIcon
Fecha de publicación: 12/2012
Editorial: Elsevier
Revista: International Journal of Electrical Power & Energy Systems
ISSN: 0142-0615
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Ingeniería de Sistemas y Comunicaciones

Resumen

This paper presents a proposal for a series hybrid electric vehicle propulsion system. This new configuration is based on a wound-rotor synchronous generator (WRSM) and a doubly-fed induction machine (DFIM). The energy-based model of the whole system is obtained taking advantage of the capabilities of the port-based modeling techniques. From the dq port-controlled Hamiltonian description of the WRSM and DFIM, the Hamiltonian model of the proposed Direct Synchronous-Asynchronous Conversion System (DiSAC) is developed. Subsequently, the bond graph models of the DiSAC and associate systems are also provided. Numerical simulations are also presented in order to validate the proposed system.
Palabras clave: Ac Machines , Hybrid Electric Vehicle , Modeling
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 1.418Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Argentina (CC BY-NC-ND 2.5 AR)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/23053
DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijepes.2012.11.012
URL: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142061512006448
Colecciones
Articulos(CCT - LA PLATA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - LA PLATA
Citación
Muñoz Aguilar, Raul S; Dòria Cerezo, Arnau; Puleston, Pablo Federico; Direct synchronous-asynchronous conversion system for hybrid electrical vehicle applications. An energy-based modeling approach; Elsevier; International Journal of Electrical Power & Energy Systems; 47; 12-2012; 264-279
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES