Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Strategies to involve students of teaching education careers

Willging, Pedro AdolfoIcon
Fecha de publicación: 12/2012
Editorial: University Publications
Revista: Journal of Teaching and Education
e-ISSN: 2165-6266
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Educación General; Otras Ciencias de la Computación e Información

Resumen

Novice teachers confront several obstacles while trying to implement activities involving educational technologies in the classroom. Not only they are learning how to manage the school environment, but also they face the problem of lacking enough practice in the school setting with these pedagogical innovations. In this paper, an experience in a course of a teaching education program is described. A different approach to the development of class activities was implemented with the objective of getting preservice teachers actively involved in their learning while at the same time to get them acquainted with real school practices. The results of the different activities are summarized and discussed, and directions for further research are indicated.
Palabras clave: Teaching strategies , Educational technologies , Computer science teachers , Preservice teachers
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 384.2Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/217353
URL: http://www.universitypublications.net/jte/index.html
Colecciones
Articulos(CCT - PATAGONIA CONFLUENCIA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - PATAGONIA CONFLUENCIA
Citación
Willging, Pedro Adolfo; Strategies to involve students of teaching education careers; University Publications; Journal of Teaching and Education; 1; 5; 12-2012; 227-231
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES