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dc.contributor.author
Aguilera, Facundo
dc.contributor.author
de la Barrera, Pablo Martin
dc.contributor.author
de Angelo, Cristian Hernan
dc.date.available
2023-07-24T16:51:34Z
dc.date.issued
2022-03
dc.identifier.citation
Aguilera, Facundo; de la Barrera, Pablo Martin; de Angelo, Cristian Hernan; Speed and current sensor fault-tolerant induction motor drive for electric vehicles based on virtual sensors; Springer; Electrical Engineering (Berlín. Print); 104; 5; 3-2022; 3157-3171
dc.identifier.issn
0948-7921
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/205069
dc.description.abstract
In this work, a sensor fault-tolerant architecture (FTA) for induction motor drives used in electric vehicles (EV) is presented. A bank of observers is designed based on representations of the induction motor model in different reference frames. The fault diagnosis is performed by processing a set of residuals obtained from the bank of observers. The diagnosis method is able to differentiate between single and multiple faults as well as identify the faulty sensor. In addition, virtual sensors are used for the control feedback reconfiguration to obtain a continuous operation of a vector control strategy after a sensor fault. Simulation results of an EV with the proposed FTA validate the effectiveness of the proposal and its robustness against parameter variations. Moreover, results shows a fast control reconfiguration and the ability to return to normal operation if the sensors recover from the faulty condition.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Springer
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
BANK OF OBSERVERS
dc.subject
ELECTRIC VEHICLE
dc.subject
FAULT DIAGNOSIS
dc.subject
INDUCTION MOTOR DRIVE
dc.subject
SENSOR FAULT TOLERANT
dc.subject.classification
Ingeniería Eléctrica y Electrónica
dc.subject.classification
Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información
dc.subject.classification
INGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS
dc.title
Speed and current sensor fault-tolerant induction motor drive for electric vehicles based on virtual sensors
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2023-07-20T15:59:06Z
dc.identifier.eissn
1432-0487
dc.journal.volume
104
dc.journal.number
5
dc.journal.pagination
3157-3171
dc.journal.pais
Alemania
dc.description.fil
Fil: Aguilera, Facundo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
dc.description.fil
Fil: de la Barrera, Pablo Martin. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
dc.description.fil
Fil: de Angelo, Cristian Hernan. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados. - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Investigaciones en Tecnologías Energéticas y Materiales Avanzados; Argentina
dc.journal.title
Electrical Engineering (Berlín. Print)
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://link.springer.com/10.1007/s00202-022-01541-4
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1007/s00202-022-01541-4
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