Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Zafar, so good: middle-class students, school habitus and secondary schooling in the city of Buenos Aires (Argentina)

Meo, Analía InésIcon
Fecha de publicación: 05/2011
Editorial: Taylor & Francis
Revista: British Journal of Sociology of Education
ISSN: 0142-5692
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Sociología

Resumen

This article examines how students from the loser sections of the middle class dealt with the game of secondary schooling in a good state school in the city of Buenos Aires (Argentina). It engages with Bourdieus theory of social practice and, in particular, with its concepts of game, habitus and cultural capital. It argues that middle-class students embody a school habitus, which I call zafar. Zafar (a Spanish slang word) refers to students dispositions, practices and strategies towards social and educational demands of teachers and their school. Zafar propels middle-class students to be just good enough students, and promote an instrumental approach to schooling and learning. Although this paper offers an account within which the reproduction of relative educational advantage of a group of middle-class students takes place, it also poses questions about their future educational and occupational opportunities.
Palabras clave: ARGENTINA , BOURDIEU , HABITUS , MIDDLE CLASS , SECONDARY SCHOOLING
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 116.4Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/192219
URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01425692.2011.559338
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/01425692.2011.559338
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Meo, Analía Inés; Zafar, so good: middle-class students, school habitus and secondary schooling in the city of Buenos Aires (Argentina); Taylor & Francis; British Journal of Sociology of Education; 32; 3; 5-2011; 349-367
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES