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dc.contributor.author
Magallán, Guillermo Andrés  
dc.contributor.author
de Angelo, Cristian Hernan  
dc.contributor.author
Garcia, Guillermo  
dc.date.available
2023-03-13T16:11:14Z  
dc.date.issued
2011-02  
dc.identifier.citation
Magallán, Guillermo Andrés; de Angelo, Cristian Hernan; Garcia, Guillermo; Maximization of the traction forces in a 2WD electric vehicle; Institute of Electrical and Electronics Engineers; Ieee Transactions On Vehicular Technology; 60; 2; 2-2011; 369-380  
dc.identifier.issn
0018-9545  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/190345  
dc.description.abstract
A new control strategy for obtaining the maximum traction force of electric vehicles with individual rear-wheel drive is presented. A sliding-mode observer is proposed to estimate the wheel slip and vehicle velocity under unknown road conditions by measuring only the wheel speeds. The proposed observer is based on the LuGre dynamic friction model and allows the maximum transmissible torque for each driven wheel to be obtained instantaneously. The maximum torque can be determined at any operating point and road condition, thus avoiding wheel skid. The proposed strategy maximizes the traction force while avoiding tire skid by controlling the torque of each traction motor. Simulation results using a complete vehicle model under different road conditions are presented to validate the proposed strategy.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Institute of Electrical and Electronics Engineers  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
ELECTRIC VEHICLES (EVS)  
dc.subject
SLIDING-MODE OBSERVERS (SMOS)  
dc.subject
TRACTION CONTROL  
dc.subject.classification
Ingeniería Eléctrica y Electrónica  
dc.subject.classification
Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información  
dc.subject.classification
INGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS  
dc.title
Maximization of the traction forces in a 2WD electric vehicle  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2023-03-10T14:30:58Z  
dc.journal.volume
60  
dc.journal.number
2  
dc.journal.pagination
369-380  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.journal.ciudad
New York  
dc.description.fil
Fil: Magallán, Guillermo Andrés. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina  
dc.description.fil
Fil: de Angelo, Cristian Hernan. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Garcia, Guillermo. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ingeniería. Departamento de Electricidad y Electrónica; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba; Argentina  
dc.journal.title
Ieee Transactions On Vehicular Technology  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://ieeexplore.ieee.org/document/5634137  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1109/TVT.2010.2091659