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dc.contributor.author
Heram, Yamila  
dc.date.available
2022-11-08T17:16:41Z  
dc.date.issued
2018-06  
dc.identifier.citation
Heram, Yamila; Why Showmatch? An approach to television consumption of one of the most watched programs in Argentina; Universidad de Salamanca; Fonseca; 16; 6-2018; 177-190  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/176903  
dc.description.abstract
Showmatch has remained, almost unchanged, on the screen for more than a decade. It is a flagship of Argentine broadcast television. The rest of the programming is organized around and conditioned by it. It creates ad hoc programs and generates topics included in the agenda of other media. We are interested in the analysis of Showmatch from a double objective. Firstly, we want to study the characteristics of the program. Secondly, we will go in depth into the forms of consumption and the preferences of the audience who watch Showmatch. The two objectives are structured around a hypothesis: the constitutive and permanent elements of the program do not necessarily determine the choice of the audience. The methodological design articulates the empirical inquiry on the preferences and forms of consumption with the reflection on the characteristics of the program.  
dc.description.abstract
Showmatch se mantiene, casi inalterado, en la pantalla desde hace más de una década. Es un producto faro de la televisión de aire argentina. Alrededor de él se organiza e ilumina el resto de la programación, se producen programas ad hoc y genera tema de agenda en los demás medios de comunicación. Nos interesa acerarnos al análisis de Showmatch a partir de un doble objetivo. En primer lugar, dar cuenta de las características del programa. En segundo lugar, indagar en las formas de consumos y los gustos de las audiencias que miran Showmatch. Los dos objetivos se articulan en la trama argumental sostenida por una hipótesis: los elementos constitutivos y permanentes del programa no conlleva necesariamente a ser motivo de elección por parte de las audiencias. El diseño metodológico de esta investigación articula la indagación empírica sobre los gustos y formas de consumo con la reflexión sobre la las características del programa.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Universidad de Salamanca  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/  
dc.subject
SHOWMATCH  
dc.subject
TELEVISION  
dc.subject
CONSUMPTION  
dc.subject
AUDIENCE  
dc.subject.classification
Otras Comunicación y Medios  
dc.subject.classification
Comunicación y Medios  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Why Showmatch? An approach to television consumption of one of the most watched programs in Argentina  
dc.title
¿Por qué Showmatch? Un acercamiento al consumo televisivo de uno de los programas más vistos en Argentina  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2022-11-04T13:29:24Z  
dc.identifier.eissn
2172-9077  
dc.journal.number
16  
dc.journal.pagination
177-190  
dc.journal.pais
España  
dc.journal.ciudad
Salamanca  
dc.description.fil
Fil: Heram, Yamila. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Sociales. Instituto de Investigaciones "Gino Germani"; Argentina  
dc.journal.title
Fonseca  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.usal.es/index.php/2172-9077/article/view/fjc201816171184  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.14201/fjc201816171184