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dc.contributor.author
Heram, Yamila
dc.date.available
2022-11-08T17:16:41Z
dc.date.issued
2018-06
dc.identifier.citation
Heram, Yamila; Why Showmatch? An approach to television consumption of one of the most watched programs in Argentina; Universidad de Salamanca; Fonseca; 16; 6-2018; 177-190
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/176903
dc.description.abstract
Showmatch has remained, almost unchanged, on the screen for more than a decade. It is a flagship of Argentine broadcast television. The rest of the programming is organized around and conditioned by it. It creates ad hoc programs and generates topics included in the agenda of other media. We are interested in the analysis of Showmatch from a double objective. Firstly, we want to study the characteristics of the program. Secondly, we will go in depth into the forms of consumption and the preferences of the audience who watch Showmatch. The two objectives are structured around a hypothesis: the constitutive and permanent elements of the program do not necessarily determine the choice of the audience. The methodological design articulates the empirical inquiry on the preferences and forms of consumption with the reflection on the characteristics of the program.
dc.description.abstract
Showmatch se mantiene, casi inalterado, en la pantalla desde hace más de una década. Es un producto faro de la televisión de aire argentina. Alrededor de él se organiza e ilumina el resto de la programación, se producen programas ad hoc y genera tema de agenda en los demás medios de comunicación. Nos interesa acerarnos al análisis de Showmatch a partir de un doble objetivo. En primer lugar, dar cuenta de las características del programa. En segundo lugar, indagar en las formas de consumos y los gustos de las audiencias que miran Showmatch. Los dos objetivos se articulan en la trama argumental sostenida por una hipótesis: los elementos constitutivos y permanentes del programa no conlleva necesariamente a ser motivo de elección por parte de las audiencias. El diseño metodológico de esta investigación articula la indagación empírica sobre los gustos y formas de consumo con la reflexión sobre la las características del programa.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universidad de Salamanca
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
dc.subject
SHOWMATCH
dc.subject
TELEVISION
dc.subject
CONSUMPTION
dc.subject
AUDIENCE
dc.subject.classification
Otras Comunicación y Medios
dc.subject.classification
Comunicación y Medios
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Why Showmatch? An approach to television consumption of one of the most watched programs in Argentina
dc.title
¿Por qué Showmatch? Un acercamiento al consumo televisivo de uno de los programas más vistos en Argentina
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2022-11-04T13:29:24Z
dc.identifier.eissn
2172-9077
dc.journal.number
16
dc.journal.pagination
177-190
dc.journal.pais
España
dc.journal.ciudad
Salamanca
dc.description.fil
Fil: Heram, Yamila. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Sociales. Instituto de Investigaciones "Gino Germani"; Argentina
dc.journal.title
Fonseca
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.usal.es/index.php/2172-9077/article/view/fjc201816171184
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.14201/fjc201816171184
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