Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Otero, Maria Rita
dc.contributor.author
Llanos, Viviana Carolina
dc.contributor.author
Parra, Verónica Ester
dc.date.available
2022-10-26T14:38:53Z
dc.date.issued
2020-09
dc.identifier.citation
Otero, Maria Rita; Llanos, Viviana Carolina; Parra, Verónica Ester; Training in-service teachers: study of questions and the organization of teaching; Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Educacao Matematica Pesquisa; 22; 4; 9-2020; 742-755
dc.identifier.issn
1516-5388
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/174934
dc.description.abstract
We analyse the study and research carried out by N = 31 teachers in service during an online course in Didactics of Mathematics, about a question that could generate a Study and research path (SRP). The teachers studied the question individually and in groups. Then, they had to organize a possible teaching, adapted to an institution well known to them .The written texts produced by the teachers are analysed by means of two types of techniques: one qualitative and one based on lexicometric statistical methods. In the long term, the aim of this research is to understand the potential and difficulties of in-service teachers to organize teaching based on questions.
dc.description.abstract
Nous analysons l'étude et la recherche menées par N = 31 enseignants en service lors d'un cours en ligne sur la didactique des mathématiques, autour d'une question qui pourrait générer un PER. Les enseignants étudient la question individuellement et en groupe, puis il est proposé d'organiser un possible enseignement adapté à une institution bien connue par les enseignants, sur la base de la question étudiée. Les textes écrits produits par les enseignants sont analysés en utilisant deux types de techniques: une qualitative et l'autre basée sur des méthodes statistiques lexico métriques. Dans le long terme, cette recherche essaie de comprendre le potentiel et les difficultés des enseignants pendant l'organisation d'un enseignement basé sur des questions.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
dc.subject
TEACHERS TRAINING
dc.subject
STUDY AND RESEARCH PATHS
dc.subject.classification
Educación General
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Training in-service teachers: study of questions and the organization of teaching
dc.title
Formation des enseignants en service: étude des questions et organisation de l'enseignement
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2022-09-20T19:47:33Z
dc.journal.volume
22
dc.journal.number
4
dc.journal.pagination
742-755
dc.journal.pais
Brasil
dc.journal.ciudad
São Paulo
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina
dc.description.fil
Fil: Llanos, Viviana Carolina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina
dc.description.fil
Fil: Parra, Verónica Ester. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina
dc.journal.title
Educacao Matematica Pesquisa
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/article/view/49179
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.23925/1983-3156.2020v22i4p742-755
Archivos asociados