Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Otero, Maria Rita  
dc.contributor.author
Llanos, Viviana Carolina  
dc.contributor.author
Parra, Verónica Ester  
dc.date.available
2022-10-26T14:38:53Z  
dc.date.issued
2020-09  
dc.identifier.citation
Otero, Maria Rita; Llanos, Viviana Carolina; Parra, Verónica Ester; Training in-service teachers: study of questions and the organization of teaching; Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Educacao Matematica Pesquisa; 22; 4; 9-2020; 742-755  
dc.identifier.issn
1516-5388  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/174934  
dc.description.abstract
We analyse the study and research carried out by N = 31 teachers in service during an online course in Didactics of Mathematics, about a question that could generate a Study and research path (SRP). The teachers studied the question individually and in groups. Then, they had to organize a possible teaching, adapted to an institution well known to them .The written texts produced by the teachers are analysed by means of two types of techniques: one qualitative and one based on lexicometric statistical methods. In the long term, the aim of this research is to understand the potential and difficulties of in-service teachers to organize teaching based on questions.  
dc.description.abstract
Nous analysons l'étude et la recherche menées par N = 31 enseignants en service lors d'un cours en ligne sur la didactique des mathématiques, autour d'une question qui pourrait générer un PER. Les enseignants étudient la question individuellement et en groupe, puis il est proposé d'organiser un possible enseignement adapté à une institution bien connue par les enseignants, sur la base de la question étudiée. Les textes écrits produits par les enseignants sont analysés en utilisant deux types de techniques: une qualitative et l'autre basée sur des méthodes statistiques lexico métriques. Dans le long terme, cette recherche essaie de comprendre le potentiel et les difficultés des enseignants pendant l'organisation d'un enseignement basé sur des questions.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/  
dc.subject
TEACHERS TRAINING  
dc.subject
STUDY AND RESEARCH PATHS  
dc.subject.classification
Educación General  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Training in-service teachers: study of questions and the organization of teaching  
dc.title
Formation des enseignants en service: étude des questions et organisation de l'enseignement  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2022-09-20T19:47:33Z  
dc.journal.volume
22  
dc.journal.number
4  
dc.journal.pagination
742-755  
dc.journal.pais
Brasil  
dc.journal.ciudad
São Paulo  
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Llanos, Viviana Carolina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Parra, Verónica Ester. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina  
dc.journal.title
Educacao Matematica Pesquisa  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/article/view/49179  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.23925/1983-3156.2020v22i4p742-755