Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

The Bride Machine: Duchamp’s Theory of Art Revisited

Ibarlucía, RicardoIcon
Fecha de publicación: 12/2021
Editorial: Firenze University Press
Revista: Aisthesis
ISSN: 2035-8466
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Filosofía, Étnica y Religión

Resumen

It is a commonplace in certain areas of art theory and contemporary art practices to consider Marcel Duchamp’s ready-mades as ordinary objects, which have an artistic value that depends more on a theoretical or institutional framework than on an aesthetic experience. The aim of this paper is, on the one hand, to show the his-torical emergence of these artifacts on the light of the impact of the industrial production in avant-garde movements of the early twentieth century. Discussing Walter Benjamin’ s and Jean Brun’s, it argues that Duchamp’s practice has an explanatory prin-ciple, both in the mechanical reproduction of the work of art and in the aestheticiza-tion of the machine. On the other hand, it brings forward some observations regarding Duchamp’s insight on the “total lack of good or bad taste” and the perceptual dimen-sion of a sculptural object as the Large Glass, coming back to Arthur Danto’s inter-pretation of ready-mades and to the notion of “implementation” introduced by Nelson Goodman to define “the process of bringing about the aesthetic functioning that pro-vides the basis for the notion of a work of art”.
Palabras clave: AESTHETIC PROPER-TIES , IMPLEMENTATION , LARGE GLASS , READY-MADE , TECHNLOGICAL REPRODUCTIBILITY
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 281.7Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial 2.5 Unported (CC BY-NC 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/172354
URL: https://oajournals.fupress.net/index.php/aisthesis/article/view/13216
DOI: http://dx.doi.org/10.36253/Aisthesis-13216
Colecciones
Articulos (INEO)
Articulos de INSTITUTO DE FILOSOFIA "EZEQUIEL DE OLASO"
Citación
Ibarlucía, Ricardo; The Bride Machine: Duchamp’s Theory of Art Revisited; Firenze University Press; Aisthesis; 14; 2; 12-2021; 135-145
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES