Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Difalcis, Micaela
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Morello García, Florentina
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Abusamra, Valeria
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Ferreres, Aldo Rodolfo
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2022-08-25T02:39:46Z
dc.date.issued
2021-10
dc.identifier.citation
Difalcis, Micaela; Morello García, Florentina; Abusamra, Valeria; Ferreres, Aldo Rodolfo; Types of acquired dyslexia in Spanish-speaking patients with aphasia; Psychology Press; Cognitive Neuropsychology; 38; 4; 10-2021; 283-301
dc.identifier.issn
0264-3294
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/166525
dc.description.abstract
The different types of acquired dyslexia described by cognitive neuropsychology have been observed in single-case and case series studies in different languages. However, no multipatient study of Spanish-speaking individuals has been reported that uses the same criteria and tasks to identify each participant’s acquired dyslexia pattern. In this study, we analyzed participants’ performance in three tasks (oral reading of words and nonwords, visual lexical decision with pseudohomophones, and written homophone comprehension) among 16 Spanish-speaking patients with aphasia. We identified 9 patients with acquired phonological dyslexia, 3 with acquired surface dyslexia, and 4 with acquired mixed dyslexia. The results of this research provide more information about the relative frequency of each type of acquired dyslexia in Spanish, which could be used to help design more appropriate treatments for rehabilitation. Identifying which processes have been impaired and which have been preserved will allow professionals to plan more specific interventions.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Psychology Press
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
ACQUIRED DYSLEXIA
dc.subject
APHASIA
dc.subject
DUAL-ROUTE MODEL
dc.subject
READING
dc.subject
SPANISH
dc.subject.classification
Otras Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Lingüística
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Lengua y Literatura
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
HUMANIDADES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Types of acquired dyslexia in Spanish-speaking patients with aphasia
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2022-08-19T14:59:49Z
dc.identifier.eissn
1464-0627
dc.journal.volume
38
dc.journal.number
4
dc.journal.pagination
283-301
dc.journal.pais
Reino Unido
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Oxfordshire
dc.description.fil
Fil: Difalcis, Micaela. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Morello García, Florentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Abusamra, Valeria. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Saavedra 15. Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental Dr. Horacio J. A. Rimoldi; Argentina
dc.description.fil
Fil: Ferreres, Aldo Rodolfo. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentina. Provincia de Buenos Aires. Ministerio de Salud. Hospital Interzonal de Agudos "Eva Perón"; Argentina
dc.journal.title
Cognitive Neuropsychology
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02643294.2021.1989394?journalCode=pcgn20
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/02643294.2021.1989394
Archivos asociados