Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Pérez, Daniel Roberto
dc.contributor.author
González, Florencia del Mar
dc.contributor.author
Rodriguez Araujo, María Emilia
dc.contributor.author
Paredes, Daniela Ailin
dc.contributor.author
Farinaccio, Fernando Miguel
dc.contributor.author
Chrobak, Ricardo
dc.contributor.author
Meinardi, Elsa Noemi
dc.contributor.other
Ceccon, Eliane
dc.contributor.other
Perez, Daniel Roberto
dc.date.available
2022-07-27T15:02:55Z
dc.date.issued
2017
dc.identifier.citation
Pérez, Daniel Roberto; González, Florencia del Mar; Rodriguez Araujo, María Emilia; Paredes, Daniela Ailin; Farinaccio, Fernando Miguel; et al.; Ecological restoration based on environmental education in arid regions of the Argentinean Patagonia; Vázquez Mazzini; 2017; 43-53
dc.identifier.isbn
978-987-9132-55-5
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/163274
dc.description.abstract
Currently, environmental education (EE) tends to construct an environment conception from diverse disciplines and their specific pedagogies, which consider and analyze the complex relationships among social systems (cultural, political, legal, economic, among others) and the natural systems (Meinardi et al., 2010). This approach contrasts with other definitions of EE based on an environment conception, where the physical-natural context prevails together with recommendations that reinforce educational processes and proposals about how to address certain topics with emphasis in the natural sciences throughout educational levels (González Gaudiano, 2003). However, the scope of EE is much broader than these two models both in theoretical as well as methodological terms. According to Sauvé (2005), it is possible to discriminate 15 tendencies in EE. This author claims that the diverse forms of conceiving EE are based on different emphasis on aspects such as contact with nature, conservationism, change in attitudes, systemic view, holistic view, scientific knowledge, humanism, moral and ethics, bioregions, social praxis, social critics, local cultures, eco-education or sustainability.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Vázquez Mazzini
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
ENVIRONMENTAL EDUCATION
dc.subject
ECOLOGICAL RESTORATION
dc.subject
ARID LANDS
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Tierra y relacionadas con el Medio Ambiente
dc.subject.classification
Ciencias de la Tierra y relacionadas con el Medio Ambiente
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS
dc.title
Ecological restoration based on environmental education in arid regions of the Argentinean Patagonia
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro
dc.date.updated
2022-07-25T15:23:14Z
dc.journal.pagination
43-53
dc.journal.pais
Argentina
dc.journal.ciudad
Ciudad Autónoma de Buenos Aires
dc.description.fil
Fil: Pérez, Daniel Roberto. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina
dc.description.fil
Fil: González, Florencia del Mar. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Confluencia; Argentina. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina
dc.description.fil
Fil: Rodriguez Araujo, María Emilia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Confluencia; Argentina. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina
dc.description.fil
Fil: Paredes, Daniela Ailin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Confluencia; Argentina. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina
dc.description.fil
Fil: Farinaccio, Fernando Miguel. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina
dc.description.fil
Fil: Chrobak, Ricardo. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ingeniería; Argentina
dc.description.fil
Fil: Meinardi, Elsa Noemi. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.vmeditores.com.ar/
dc.conicet.paginas
384
dc.source.titulo
Beyond restoration ecology: social perspectives in Latin America and the Caribbean
Archivos asociados