Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Pérez, Daniel Roberto  
dc.contributor.author
González, Florencia del Mar  
dc.contributor.author
Rodriguez Araujo, María Emilia  
dc.contributor.author
Paredes, Daniela Ailin  
dc.contributor.author
Farinaccio, Fernando Miguel  
dc.contributor.author
Chrobak, Ricardo  
dc.contributor.author
Meinardi, Elsa Noemi  
dc.contributor.other
Ceccon, Eliane  
dc.contributor.other
Perez, Daniel Roberto  
dc.date.available
2022-07-27T15:02:55Z  
dc.date.issued
2017  
dc.identifier.citation
Pérez, Daniel Roberto; González, Florencia del Mar; Rodriguez Araujo, María Emilia; Paredes, Daniela Ailin; Farinaccio, Fernando Miguel; et al.; Ecological restoration based on environmental education in arid regions of the Argentinean Patagonia; Vázquez Mazzini; 2017; 43-53  
dc.identifier.isbn
978-987-9132-55-5  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/163274  
dc.description.abstract
Currently, environmental education (EE) tends to construct an environment conception from diverse disciplines and their specific pedagogies, which consider and analyze the complex relationships among social systems (cultural, political, legal, economic, among others) and the natural systems (Meinardi et al., 2010). This approach contrasts with other definitions of EE based on an environment conception, where the physical-natural context prevails together with recommendations that reinforce educational processes and proposals about how to address certain topics with emphasis in the natural sciences throughout educational levels (González Gaudiano, 2003). However, the scope of EE is much broader than these two models both in theoretical as well as methodological terms. According to Sauvé (2005), it is possible to discriminate 15 tendencies in EE. This author claims that the diverse forms of conceiving EE are based on different emphasis on aspects such as contact with nature, conservationism, change in attitudes, systemic view, holistic view, scientific knowledge, humanism, moral and ethics, bioregions, social praxis, social critics, local cultures, eco-education or sustainability.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Vázquez Mazzini  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
ENVIRONMENTAL EDUCATION  
dc.subject
ECOLOGICAL RESTORATION  
dc.subject
ARID LANDS  
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Tierra y relacionadas con el Medio Ambiente  
dc.subject.classification
Ciencias de la Tierra y relacionadas con el Medio Ambiente  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
Ecological restoration based on environmental education in arid regions of the Argentinean Patagonia  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart  
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro  
dc.date.updated
2022-07-25T15:23:14Z  
dc.journal.pagination
43-53  
dc.journal.pais
Argentina  
dc.journal.ciudad
Ciudad Autónoma de Buenos Aires  
dc.description.fil
Fil: Pérez, Daniel Roberto. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina  
dc.description.fil
Fil: González, Florencia del Mar. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Confluencia; Argentina. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Rodriguez Araujo, María Emilia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Confluencia; Argentina. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Paredes, Daniela Ailin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Confluencia; Argentina. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Farinaccio, Fernando Miguel. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ciencias del Ambiente y la Salud. Laboratorio de Rehabilitación y Restauración Ecológica de Ecosistemas Áridos y Semiáridos; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Chrobak, Ricardo. Universidad Nacional del Comahue. Facultad de Ingeniería; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Meinardi, Elsa Noemi. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias; Argentina  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.vmeditores.com.ar/  
dc.conicet.paginas
384  
dc.source.titulo
Beyond restoration ecology: social perspectives in Latin America and the Caribbean