Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Using “Student Technology” in introductory physics: a comparison of three tools to study falling objects

Saraiva Da Rocha, Fábio; Fajardo, Fabio; Grisolía, Maricarmen; Benegas, Julio CiroIcon ; Tchitnga, Robert; Laws, Priscilla
Fecha de publicación: 02/2011
Editorial: American Institute of Physics
Revista: The Physics Teacher
ISSN: 0031-921X
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias Físicas

Resumen

Being able to facilitate effective hands‐on laboratory experiences in introductory physics courses is a challenging task, even when contemporary laboratory facilities, equipment, and new technologies for data collection and analysis are available. At institutions without adequate resources, especially those in developing countries, we have found that the problem of providing effective laboratory experiences is especially daunting for at least two reasons: 1) the lack of equipment and contemporary measuring devices; and 2) even at institutions that have some laboratory equipment, students who have access to cell phones with digital timing and video capabilities or inexpensive digital cameras are bored with trying to use “old‐fashioned” apparatus for measurements.
Palabras clave: Physics Education , Laboratory Work , Video Analysis , Conceptual Learning
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 1.209Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/15616
DOI: http://dx.doi.org/10.1119/1.3555504
URL: http://aapt.scitation.org/doi/abs/10.1119/1.3555504
Colecciones
Articulos(IMASL)
Articulos de INST. DE MATEMATICA APLICADA DE SAN LUIS
Citación
Saraiva Da Rocha, Fábio; Fajardo, Fabio; Grisolía, Maricarmen; Benegas, Julio Ciro; Tchitnga, Robert; et al.; Using “Student Technology” in introductory physics: a comparison of three tools to study falling objects; American Institute of Physics; The Physics Teacher; 49; 3; 2-2011; 165-169
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES