Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Degoy, Emilse
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Berra, Silvina del Valle
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2022-02-16T23:03:19Z
dc.date.issued
2021-01
dc.identifier.citation
Degoy, Emilse; Berra, Silvina del Valle; Effects of Health on Academic Performance Trajectories in Children: a Two-Year Follow-Up Study in Córdoba-Argentina; Springer; Child Indicators Research; 14; 3; 1-2021; 1139-1156
dc.identifier.issn
1874-897X
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/152174
dc.description.abstract
This study assessed the effects of self-perceived health on the trajectories of academic performance (TAP) in children from Córdoba-Argentina, taking into account socioeconomic characteristics and intellectual capacity. A total of 494 children (mean = 9.5 years old) who attend public schools were followed-up from fourth to six grade to measure their TAP. Self-perceived health was measured at baseline using the KIDSCREEN-52 questionnaire, which provided information of ten health’s dimensions. Means and standard deviations of health scores at baseline were compared between TAP by calculating the effect size (ES) and logistic regression models were run to evaluate the effect of each dimension of health on children’s school outcomes. Lower average scores in almost all psychosocial dimensions of health corresponded to worse TAP. Children ‘self-perceived health at baseline showed more pronounced differences as more contrastive were TAP to each other. Self-perception, autonomy and school environment showed to have the most pronounced effects on TAP. Students with poorer psychosocial health showed a disadvantage as such students were more likely to get an educational risk TAP. These findings are important to develop nontraditional school achievement strategies potential to enhance both student health and academic achievement.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Springer
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
ACADEMIC PERFORMANCE
dc.subject
CHILDREN
dc.subject
DISPARITIES
dc.subject
HEALTH
dc.subject
QUALITY OF LIFE
dc.subject.classification
Otras Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Salud
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Salud
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS MÉDICAS Y DE LA SALUD
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Educación General
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Effects of Health on Academic Performance Trajectories in Children: a Two-Year Follow-Up Study in Córdoba-Argentina
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2021-11-24T19:42:05Z
dc.identifier.eissn
1874-8988
dc.journal.volume
14
dc.journal.number
3
dc.journal.pagination
1139-1156
dc.journal.pais
Países Bajos
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.description.fil
Fil: Degoy, Emilse. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Centro de Investigaciones y Estudios sobre Cultura y Sociedad. Universidad Nacional de Córdoba. Centro de Investigaciones y Estudios sobre Cultura y Sociedad; Argentina. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Medicina. Escuela de Salud Pública; Argentina
dc.description.fil
Fil: Berra, Silvina del Valle. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Centro de Investigaciones y Estudios sobre Cultura y Sociedad. Universidad Nacional de Córdoba. Centro de Investigaciones y Estudios sobre Cultura y Sociedad; Argentina. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Medicina. Escuela de Salud Pública; Argentina
dc.journal.title
Child Indicators Research
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://link.springer.com/article/10.1007/s12187-020-09795-9
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1007/s12187-020-09795-9
Archivos asociados