Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Socioeconomic status differences in the linguistic environment: a study with Spanish-speaking populations in Argentina

Stein, AlejandraIcon ; Menti, Alejandra BeatrizIcon ; Rosemberg, Celia RenataIcon
Fecha de publicación: 03/2021
Editorial: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd
Revista: Early Years
ISSN: 1472-4421
e-ISSN: 0957-5146
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

Evidence shows individual variation in lexical acquisition as a function of socioeconomic status and linguistic input. Research has primarily involved English-speaking populations and considered only mothers’ child-directed speech. This study analyzes the effects of socioeconomic status on quantitative and qualitative properties of linguistic input–child-directed and overheard–to Argentinean children, an understudied population. The data consists of 54 hours of audio recording during home observations of 27 Spanish-learning infants (8–18 months old) from low- and middle-socioeconomic households. Results show the different impact of socioeconomic status on quantitative and qualitative input properties according to the definition of input (child-directed and overheard input from all participants, child-directed from the primary caregiver) adopted in this study.
Palabras clave: CHILD-DIRECTED SPEECH , LANGUAGE INPUT , OVERHEARD SPEECH , SOCIO-ECONOMIC DIFFERENCES , SPANISH-SPEAKING POPULATION
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 645.5Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/151956
URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09575146.2021.1904383
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/09575146.2021.1904383
Colecciones
Articulos(CCT - CORDOBA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - CORDOBA
Articulos(CIIPME)
Articulos de CENTRO INTER. DE INV. EN PSICOLOGIA MATEMATICA Y EXP. "DR. HORACIO J.A RIMOLDI"
Citación
Stein, Alejandra; Menti, Alejandra Beatriz; Rosemberg, Celia Renata; Socioeconomic status differences in the linguistic environment: a study with Spanish-speaking populations in Argentina; Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd; Early Years; 2021; 3-2021; 1-15
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES