Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Salsa, Analía Marcela
dc.contributor.author
Gariboldi, María Belén
dc.contributor.author
Vivaldi, Romina
dc.contributor.author
Rodriguez, Jimena
dc.date.available
2022-02-04T19:52:31Z
dc.date.issued
2019-10
dc.identifier.citation
Salsa, Analía Marcela; Gariboldi, María Belén; Vivaldi, Romina; Rodriguez, Jimena; Geometric maps as tools for different purposes in early childhood; Academic Press Inc Elsevier Science; Journal of Experimental Child Psychology; 186; 10-2019; 33-44
dc.identifier.issn
0022-0965
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/151404
dc.description.abstract
This study examined whether and how young children make spontaneous use of geometric maps for two different purposes: to determine and to represent the locations of objects. A total of 64 2.5-, 3-, 3.5-, and 4-year-old children solved a task with two phases in counterbalanced order; they needed to use a map to locate a toy hidden in a referent space (retrieval) and to indicate on the symbol with a sticker the location of the hidden toy (map making). Results show that there is a clear developmental progression, with 2.5-year-olds failing both phases, 3- and 3.5-year-olds succeeding only in the map making phase, and 4-year-olds succeeding in both the map making and retrieval phases. The differences between making use of maps to represent locations and locating objects in space allow for a closer comprehension of map reading as a progressive sequenced process and the factors at play as children develop symbolic understanding.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Academic Press Inc Elsevier Science
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
DEVELOPMENT
dc.subject
GEOMETRIC MAPS
dc.subject
MAP MAKING
dc.subject
MAP USE
dc.subject
RETRIEVAL
dc.subject
SYMBOL
dc.subject.classification
Otras Psicología
dc.subject.classification
Psicología
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Geometric maps as tools for different purposes in early childhood
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-12-22T14:24:46Z
dc.identifier.eissn
1096-0457
dc.journal.volume
186
dc.journal.pagination
33-44
dc.journal.pais
Estados Unidos
dc.description.fil
Fil: Salsa, Analía Marcela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina
dc.description.fil
Fil: Gariboldi, María Belén. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina
dc.description.fil
Fil: Vivaldi, Romina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina
dc.description.fil
Fil: Rodriguez, Jimena. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina
dc.journal.title
Journal of Experimental Child Psychology
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1016/j.jecp.2019.05.004
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022096518304958
Archivos asociados