Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

Social Inequality, Technological Inequality and Educational Heterogeneity in the Light of the Conectar Igualdad OLPC Programme (Salta, Argentina, 2015–2017)

Título del libro: Digital Inequalities in the Global South

García Vargas, AlejandraIcon ; Golovanevsky, Laura AndreaIcon ; Chachagua, Maria RosaIcon
Otros responsables: Ragnedda, Massimo; Gladkova, Ana
Fecha de publicación: 2020
Editorial: Palgrave Macmillan
ISSN: 2634-5978
e-ISSN: 2634-5986
ISBN: 978-3-030-32706-4
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Comunicación de Medios y Socio-cultural

Resumen

Does the level of promotion and protection of education have any relation to the level of technological development of society? Is there any correlation between digital and social inequalities when it comes to the rights to education in social and geographical marginalized areas? This chapter bridges both questions answering them via quantitative and qualitative data referred to a specific context, on a specific educative policy: the Conectar Igualdad Programme as a social policy applied in an urban and a rural secondary school located in Salta (Argentina). This case study provides evidence on digital-inequality issues facing adolescent citizens among marginalized communities and promotes evidence-informed policy change for the improvement of the access, the use and the implementation of information and communications technologies (ICTs) for educational, social and cultural development.
Palabras clave: SOCIAL INEQUALITY , TECHNOLOGICAL INEQUALITY , EDUCATIONAL HETEROGENEITY , CONECTAR IGUALDAD OLPC PROGRAMME
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 1.258Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/150683
URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-32706-4_15
URL: https://doi.org/10.1007/978-3-030-32706-4_15
Colecciones
Capítulos de libros(CIITED)
Capítulos de libros de CENTRO INTERDISCIPLINARIO DE INVESTIGACIONES EN TECNOLOGIAS Y DESARROLLO SOCIAL PARA EL NOA
Citación
García Vargas, Alejandra; Golovanevsky, Laura Andrea; Chachagua, Maria Rosa; Social Inequality, Technological Inequality and Educational Heterogeneity in the Light of the Conectar Igualdad OLPC Programme (Salta, Argentina, 2015–2017); Palgrave Macmillan; 2020; 319-346
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES