Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Talano, Melina Andrea
dc.contributor.author
Ibañez, Sabrina Guadalupe
dc.contributor.author
Sosa Alderete, Lucas Gastón
dc.contributor.author
Wevar Oller, Ana Laura
dc.contributor.author
Vezza, Mariana Elisa
dc.contributor.author
Medina, Maria Ines
dc.contributor.author
Agostini, Elizabeth
dc.date.available
2021-10-27T13:19:59Z
dc.date.issued
2020-03
dc.identifier.citation
Talano, Melina Andrea; Ibañez, Sabrina Guadalupe; Sosa Alderete, Lucas Gastón; Wevar Oller, Ana Laura; Vezza, Mariana Elisa; et al.; Increasing knowledge about phytoremediation through a practical approach for undergraduate students; Taylor & Francis; Journal Of Biological Education; 3-2020; 1-7
dc.identifier.issn
0021-9266
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/145206
dc.description.abstract
Universities play an important role in society and in providing solutions for its problems. Environmental pollution is one of the most serious problems facing the world today. Thus, universities are increasingly including subjects related to the environment and its conservation both in their educational and research programmes. Generally, undergraduate students know many benefits of plants, such as being sources for food and several bioactive compounds, provision of atmospheric oxygen and soil conservation. However, they are less aware of the potential of plants in ‘cleaning’ environmental pollutants. To this end, a useful biochemistry laboratory approach is described that guides students to learn about the applicability of phytoremediation using in vitro plant cultures (hairy roots) to degrade an organic pollutant (phenol) from a synthetic solution. This laboratory approach has been successfully implemented in university Plant Biotechnology courses to deepen understanding about phytoremediation potential and highlight the biochemical basis of this process. This procedure can be easily adopted to increase student learning of environmental issues, and awareness about the potential of using plants for environmental remediation processes.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Taylor & Francis
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
PEROXIDASES
dc.subject
PHENOL
dc.subject
PHYTOREMEDIATION
dc.subject
PRACTICAL APPROACH
dc.subject
UNDERGRADUATE STUDENTS
dc.subject.classification
Educación General
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Increasing knowledge about phytoremediation through a practical approach for undergraduate students
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2021-09-15T15:12:14Z
dc.journal.pagination
1-7
dc.journal.pais
Reino Unido
dc.journal.ciudad
Londres
dc.description.fil
Fil: Talano, Melina Andrea. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina
dc.description.fil
Fil: Ibañez, Sabrina Guadalupe. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina
dc.description.fil
Fil: Sosa Alderete, Lucas Gastón. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina
dc.description.fil
Fil: Wevar Oller, Ana Laura. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina
dc.description.fil
Fil: Vezza, Mariana Elisa. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina
dc.description.fil
Fil: Medina, Maria Ines. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina
dc.description.fil
Fil: Agostini, Elizabeth. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina
dc.journal.title
Journal Of Biological Education
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/00219266.2020.1739115
Archivos asociados