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dc.contributor.author
Talano, Melina Andrea  
dc.contributor.author
Ibañez, Sabrina Guadalupe  
dc.contributor.author
Sosa Alderete, Lucas Gastón  
dc.contributor.author
Wevar Oller, Ana Laura  
dc.contributor.author
Vezza, Mariana Elisa  
dc.contributor.author
Medina, Maria Ines  
dc.contributor.author
Agostini, Elizabeth  
dc.date.available
2021-10-27T13:19:59Z  
dc.date.issued
2020-03  
dc.identifier.citation
Talano, Melina Andrea; Ibañez, Sabrina Guadalupe; Sosa Alderete, Lucas Gastón; Wevar Oller, Ana Laura; Vezza, Mariana Elisa; et al.; Increasing knowledge about phytoremediation through a practical approach for undergraduate students; Taylor & Francis; Journal Of Biological Education; 3-2020; 1-7  
dc.identifier.issn
0021-9266  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/145206  
dc.description.abstract
Universities play an important role in society and in providing solutions for its problems. Environmental pollution is one of the most serious problems facing the world today. Thus, universities are increasingly including subjects related to the environment and its conservation both in their educational and research programmes. Generally, undergraduate students know many benefits of plants, such as being sources for food and several bioactive compounds, provision of atmospheric oxygen and soil conservation. However, they are less aware of the potential of plants in ‘cleaning’ environmental pollutants. To this end, a useful biochemistry laboratory approach is described that guides students to learn about the applicability of phytoremediation using in vitro plant cultures (hairy roots) to degrade an organic pollutant (phenol) from a synthetic solution. This laboratory approach has been successfully implemented in university Plant Biotechnology courses to deepen understanding about phytoremediation potential and highlight the biochemical basis of this process. This procedure can be easily adopted to increase student learning of environmental issues, and awareness about the potential of using plants for environmental remediation processes.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Taylor & Francis  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
PEROXIDASES  
dc.subject
PHENOL  
dc.subject
PHYTOREMEDIATION  
dc.subject
PRACTICAL APPROACH  
dc.subject
UNDERGRADUATE STUDENTS  
dc.subject.classification
Educación General  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Increasing knowledge about phytoremediation through a practical approach for undergraduate students  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2021-09-15T15:12:14Z  
dc.journal.pagination
1-7  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.journal.ciudad
Londres  
dc.description.fil
Fil: Talano, Melina Andrea. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Ibañez, Sabrina Guadalupe. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Sosa Alderete, Lucas Gastón. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Wevar Oller, Ana Laura. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Vezza, Mariana Elisa. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Medina, Maria Ines. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Agostini, Elizabeth. Universidad Nacional de Río Cuarto. Facultad de Ciencias Exactas Fisicoquímicas y Naturales. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Córdoba. Instituto de Biotecnología Ambiental y Salud; Argentina  
dc.journal.title
Journal Of Biological Education  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/00219266.2020.1739115