Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Plastino, Ángel Luis
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Rocca, Mario Carlos
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2021-10-27T03:31:54Z
dc.date.issued
2019-07
dc.identifier.citation
Plastino, Ángel Luis; Rocca, Mario Carlos; Teaching strategy for introducing beginners to coherent states; Sociedad Mexicana de Física; Revista Mexicana de Física E; 65; 2; 7-2019; 191-194
dc.identifier.issn
1870-3542
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/145140
dc.description.abstract
Handling coherent states by undergraduates students may be a hard task, as they have to deal with Glauber’s series e −(|α| 2/2) P∞ n=0 (α n / √ n!) φn(x). We show here that the task can be greatly simplified by introduction of a novel compact formula for Glauber coherent states employed in by Ferrary et al., This expression is obtained by solving the basic differential equation associated to coherent states a|αi = α|αi.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Sociedad Mexicana de Física
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
dc.subject
COHERENT STATES
dc.subject
COMPACT EXPRESSION
dc.subject
GENERALIZATION
dc.subject
HARMONIC OSCILLATOR
dc.subject.classification
Otras Ciencias Físicas
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias Físicas
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Teaching strategy for introducing beginners to coherent states
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-11-27T18:20:38Z
dc.identifier.eissn
2683-2216
dc.journal.volume
65
dc.journal.number
2
dc.journal.pagination
191-194
dc.journal.pais
México
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
México
dc.description.fil
Fil: Plastino, Ángel Luis. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Física; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; Argentina. Social Thermodynamics Applied Research; Suiza
dc.description.fil
Fil: Rocca, Mario Carlos. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Física; Argentina. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Departamento de Matemáticas; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Instituto de Física La Plata. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Instituto de Física La Plata; Argentina
dc.journal.title
Revista Mexicana de Física E
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://rmf.smf.mx/ojs/index.php/rmf-e/article/view/828
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.31349/RevMexFisE.65.191
Archivos asociados