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dc.contributor.author
Klappenbach, Martín  
dc.contributor.author
Kaczer, Laura  
dc.contributor.author
Locatelli, Fernando Federico  
dc.contributor.other
Rodriguez, Enrique M.  
dc.contributor.other
Luppi, Tomás A.  
dc.date.available
2021-10-20T11:55:15Z  
dc.date.issued
2020  
dc.identifier.citation
Klappenbach, Martín; Kaczer, Laura; Locatelli, Fernando Federico; Biogenic amines and their role in aversive and appetitive learning; Cambridge Scholars Publishing; 1; 2020; 139-154  
dc.identifier.isbn
978-1-5275-5003-2  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/144388  
dc.description.abstract
One of the major goals in the study of the neural basis of learning and memory is to understand how the stimuli that constitute an experience are represented in the brain to produce the changes that yield a new memory. To this, studies that combine animal behaviour with pharmacology, molecular biology and physiology are carried out taking advantage of technical possibilities available in different model species, and also inspired by comparative and evolutionary interests. In this context, the crab Neohelice granulata has been established as a consolidated invertebrate model. The lack of an endothelial blood-brain barrier, and the fact that after a systemic injection, drugs are distributed from the pericardial sac directly into neuropils of the central brain (Abbott 1970), confer Neohelice advantages for the pharmacological approach to the study of the neural basis of behavior (Maldonado et al. 1997, Romano et al. 2006, Tomsic and Maldonado 1990).  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Cambridge Scholars Publishing  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Neohelice  
dc.subject
Amines  
dc.subject.classification
Otras Ciencias Biológicas  
dc.subject.classification
Ciencias Biológicas  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
Biogenic amines and their role in aversive and appetitive learning  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.type
info:eu-repo/semantics/bookPart  
dc.type
info:ar-repo/semantics/parte de libro  
dc.date.updated
2021-09-07T18:36:12Z  
dc.journal.volume
1  
dc.journal.pagination
139-154  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.description.fil
Fil: Klappenbach, Martín. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Fisiología, Biología Molecular y Neurociencias. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Fisiología, Biología Molecular y Neurociencias; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Kaczer, Laura. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Fisiología, Biología Molecular y Neurociencias. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Fisiología, Biología Molecular y Neurociencias; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Locatelli, Fernando Federico. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Fisiología, Biología Molecular y Neurociencias. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Fisiología, Biología Molecular y Neurociencias; Argentina  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.cambridgescholars.com/product/978-1-5275-5003-2  
dc.conicet.paginas
395  
dc.source.titulo
Neohelice granulata, a Model Species for Studies on Crustaceans: Life History and Ecology