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dc.contributor.author
Ordinez, Leonardo Damian
dc.contributor.author
Eggly, Gabriel Martin
dc.contributor.author
Micheletto, Matías Javier
dc.contributor.author
Santos, Rodrigo Martin
dc.date.available
2021-10-18T15:20:11Z
dc.date.issued
2020-03-04
dc.identifier.citation
Ordinez, Leonardo Damian; Eggly, Gabriel Martin; Micheletto, Matías Javier; Santos, Rodrigo Martin; Using UML for learning how to design and model cyber-physical systems; Institute of Electrical and Electronics Engineers; IEEE Journal of Latin-American Learning Technologies; 15; 1; 4-3-2020; 50-60
dc.identifier.issn
1932-8540
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/144088
dc.description.abstract
In this paper a methodology for teaching and learn-ing the modeling of embedded systems and, in a more genericvision cyber-physical systems (CPS) is presented. To this end, asubset of tools from UML is used in an intuitive and orderedway starting with an informal description of the system untilimplementation details are obtained. However, the codificationof the system is left out as the programming language dependson the hardware platform to be used. The method has beenused in grade courses for several years now with an importantaccumulated experience that shows how students are able toadopt it and learn to elicit the different types of requirements,actors and functions.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Institute of Electrical and Electronics Engineers
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
CYBER PHYSICAL SYSTEMS
dc.subject
EDUCATION
dc.subject
REQUIREMENTS
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Computación e Información
dc.subject.classification
Ciencias de la Computación e Información
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS
dc.title
Using UML for learning how to design and model cyber-physical systems
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-05-19T18:27:51Z
dc.journal.volume
15
dc.journal.number
1
dc.journal.pagination
50-60
dc.journal.pais
Estados Unidos
dc.description.fil
Fil: Ordinez, Leonardo Damian. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones en Ingeniería Eléctrica "Alfredo Desages". Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ingeniería Eléctrica y de Computadoras. Instituto de Investigaciones en Ingeniería Eléctrica "Alfredo Desages"; Argentina
dc.description.fil
Fil: Eggly, Gabriel Martin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Química del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Química. Instituto de Química del Sur; Argentina
dc.description.fil
Fil: Micheletto, Matías Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones en Ingeniería Eléctrica "Alfredo Desages". Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ingeniería Eléctrica y de Computadoras. Instituto de Investigaciones en Ingeniería Eléctrica "Alfredo Desages"; Argentina
dc.description.fil
Fil: Santos, Rodrigo Martin. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones en Ingeniería Eléctrica "Alfredo Desages". Universidad Nacional del Sur. Departamento de Ingeniería Eléctrica y de Computadoras. Instituto de Investigaciones en Ingeniería Eléctrica "Alfredo Desages"; Argentina
dc.journal.title
IEEE Journal of Latin-American Learning Technologies
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://ieeexplore.ieee.org/document/9023990
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1109/RITA.2020.2978416
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