Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Zamora, Eliana Vanesa  
dc.contributor.author
Richards, Maria  
dc.contributor.author
Canet Juric, Lorena  
dc.contributor.author
Aydmune, Yésica  
dc.contributor.author
Introzzi, Isabel Maria  
dc.date.available
2021-09-30T12:21:35Z  
dc.date.issued
2020-04  
dc.identifier.citation
Zamora, Eliana Vanesa; Richards, Maria; Canet Juric, Lorena; Aydmune, Yésica; Introzzi, Isabel Maria; Perceptual, cognitive and response inhibition in emotional contexts in children.; American Psychological Association; Psychology & Neuroscience; 4-2020; 1-16  
dc.identifier.issn
1983-3288  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/142031  
dc.description.abstract
Inhibitory control is 1 of the main executive functions responsible for stopping or attenuating interference generated by prepotent tendencies linked with emotion, thought, or behavior that could interfere with goal achievement. Current approaches state the need for fragmenting the inhibitory function into a set of processes: perceptual, cognitive, and response inhibition, although there is some debate regarding the structure of this process. Likewise, inhibitory functioning has been studied mostly in neutral (also called cool) contexts, and exhaustive studies of this process are scarce. Therefore, this work deals with the study of inhibitory control in both neutral and emotional contexts. In this study, each inhibitory process was assessed by a specific task on a sample of 435 children. The obtained results support the 3-factor structure of the inhibitory processes, in line with multidimensional inhibition models.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
American Psychological Association  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
CHILDREN  
dc.subject
COGNITIVE INHIBITION  
dc.subject
EMOTION  
dc.subject
PERCEPTUAL INHIBITION  
dc.subject
RESPONSE INHIBITION  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Perceptual, cognitive and response inhibition in emotional contexts in children.  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2021-09-06T18:24:58Z  
dc.journal.pagination
1-16  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.description.fil
Fil: Zamora, Eliana Vanesa. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Richards, Maria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Canet Juric, Lorena. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Aydmune, Yésica. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Introzzi, Isabel Maria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.journal.title
Psychology & Neuroscience  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://doi.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2Fpne0000202  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1037/pne0000202