Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Zamora, Eliana Vanesa
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Richards, Maria
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Canet Juric, Lorena
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Aydmune, Yésica
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Introzzi, Isabel Maria
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2021-09-30T12:21:35Z
dc.date.issued
2020-04
dc.identifier.citation
Zamora, Eliana Vanesa; Richards, Maria; Canet Juric, Lorena; Aydmune, Yésica; Introzzi, Isabel Maria; Perceptual, cognitive and response inhibition in emotional contexts in children.; American Psychological Association; Psychology & Neuroscience; 4-2020; 1-16
dc.identifier.issn
1983-3288
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/142031
dc.description.abstract
Inhibitory control is 1 of the main executive functions responsible for stopping or attenuating interference generated by prepotent tendencies linked with emotion, thought, or behavior that could interfere with goal achievement. Current approaches state the need for fragmenting the inhibitory function into a set of processes: perceptual, cognitive, and response inhibition, although there is some debate regarding the structure of this process. Likewise, inhibitory functioning has been studied mostly in neutral (also called cool) contexts, and exhaustive studies of this process are scarce. Therefore, this work deals with the study of inhibitory control in both neutral and emotional contexts. In this study, each inhibitory process was assessed by a specific task on a sample of 435 children. The obtained results support the 3-factor structure of the inhibitory processes, in line with multidimensional inhibition models.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
American Psychological Association
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
CHILDREN
dc.subject
COGNITIVE INHIBITION
dc.subject
EMOTION
dc.subject
PERCEPTUAL INHIBITION
dc.subject
RESPONSE INHIBITION
dc.subject.classification
Otras Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Perceptual, cognitive and response inhibition in emotional contexts in children.
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2021-09-06T18:24:58Z
dc.journal.pagination
1-16
dc.journal.pais
Estados Unidos
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.description.fil
Fil: Zamora, Eliana Vanesa. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Richards, Maria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Canet Juric, Lorena. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Aydmune, Yésica. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Introzzi, Isabel Maria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.journal.title
Psychology & Neuroscience
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://doi.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2Fpne0000202
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1037/pne0000202
Archivos asociados