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dc.contributor.author
Risso, Mariano Angel
dc.contributor.author
Bhouri, Neila
dc.contributor.author
Rubiales, Aldo Jose
dc.contributor.author
Lotito, Pablo Andres
dc.date.available
2021-09-09T14:53:24Z
dc.date.issued
2020-01
dc.identifier.citation
Risso, Mariano Angel; Bhouri, Neila; Rubiales, Aldo Jose; Lotito, Pablo Andres; A constrained filtering algorithm for freeway traffic state estimation; Taylor and Francis Ltd.; Transportmetrica A: Transport Science; 16; 2; 1-2020; 316-336
dc.identifier.issn
1812-8602
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/139995
dc.description.abstract
A real-time traffic state estimation algorithm is developed and applied to a freeway. The evolution of the traffic is defined by a second-order macroscopic model which computes, for each section of the freeway, the density, and the mean speed according to several nonlinear equations. Different extensions of the Kalman method were already applied to this model, though none of them considers the natural constraints in the state variables. In this work, a new method that incorporates those natural constraints is applied to the macroscopic model obtaining better results. To validate the proposed method, a simulation over a freeway section was made using two different tools: the macroscopic simulator called METANET and the microscopic simulator called SUMO. Promising results were obtained using both approaches.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Taylor and Francis Ltd.
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
FREEWAY
dc.subject
INTERVAL UNSCENTED KALMAN FILTER
dc.subject
KALMAN FILTER
dc.subject
TRAFFIC STATE ESTIMATION
dc.subject.classification
Matemática Aplicada
dc.subject.classification
Matemáticas
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS
dc.title
A constrained filtering algorithm for freeway traffic state estimation
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2021-09-07T14:30:28Z
dc.identifier.eissn
2324-9943
dc.journal.volume
16
dc.journal.number
2
dc.journal.pagination
316-336
dc.journal.pais
Estados Unidos
dc.description.fil
Fil: Risso, Mariano Angel. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados. Provincia de Buenos Aires. Gobernación. Comision de Investigaciones Científicas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.description.fil
Fil: Bhouri, Neila. No especifíca;
dc.description.fil
Fil: Rubiales, Aldo Jose. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados. Provincia de Buenos Aires. Gobernación. Comision de Investigaciones Científicas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.description.fil
Fil: Lotito, Pablo Andres. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados. Provincia de Buenos Aires. Gobernación. Comision de Investigaciones Científicas. Grupo de Plasmas Densos Magnetizados; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Tandil; Argentina
dc.journal.title
Transportmetrica A: Transport Science
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23249935.2018.1549618
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/23249935.2018.1549618
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