Artículo
This article shows the potential of the Council of Europe’s Autobiography of Intercultural Encounters and Autobiography of Intercultural Encounters through Visual Media to develop quality education in the (foreign) language classroom in Higher Education. Whereas the literature focuses on their contributions to fostering intercultural awareness and reflection as one step to develop intercultural communicative competence in language education, the purpose of this paper is to show that they have a broader significance in terms of the development of three capacities leading to quality education according to Nussbaum, namely critical thinking, imaginative understanding and world citizenship. Este artículo muestra el potencial de la Autobiografía de Encuentros Interculturales y la Autobiografía de Encuentros Interculturales a través de Medios Visuales para el desarrollo de la educación de calidad en la enseñanza de lenguas en la educación superior. Mientras que la bibliografía se centra en sus aportes para el desarrollo de la conciencia y la reflexión interculturales como un paso hacia la competencia comunicativa intercultural, el objetivo de este trabajo es mostrar que tienen una importancia más amplia en términos del desarrollo de tres capacidades que conducen a la educación de calidad según Nussbaum: el pensamiento crítico, la comprensión imaginativa y la ciudadanía global.
Using the Council of Europe’s autobiographies to develop quality education in the foreign language classroom in higher education
Fecha de publicación:
12/10/2019
Editorial:
Routledge
Revista:
Language and Intercultural Communication
ISSN:
1470-8477
e-ISSN:
1747-759X
Idioma:
Inglés
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(IDIHCS)
Articulos de INST.DE INVEST.EN HUMANIDADES Y CS SOCIALES
Articulos de INST.DE INVEST.EN HUMANIDADES Y CS SOCIALES
Citación
Porto, Melina; Using the Council of Europe’s autobiographies to develop quality education in the foreign language classroom in higher education; Routledge; Language and Intercultural Communication; 19; 6; 12-10-2019; 520-540
Compartir
Altmétricas