Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Galiani, Sebastián  
dc.contributor.author
Heymann, Carlos Daniel  
dc.contributor.author
Dabús, Carlos Darío  
dc.contributor.author
Tohmé, Fernando Abel  
dc.date.available
2021-06-08T15:44:05Z  
dc.date.issued
2006-06  
dc.identifier.citation
Galiani, Sebastián; Heymann, Carlos Daniel; Dabús, Carlos Darío; Tohmé, Fernando Abel; Land-Rich economies, education and economic development; Naciones Unidas. Comisión Económica para América Latina y el Caribe; Estudios y Perspectivas; 34; 6-2006; 1-49  
dc.identifier.isbn
92-1-121602-8  
dc.identifier.issn
1680-8797  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/133426  
dc.description.abstract
We analyze the emergence of large-scale education systems in a framework where growth is associated with changes in the configuration of the economy. We model the incentives that the economic elite could have (collectively) to accept taxation destined to finance the education of credit-constrained workers. Contrary to previous work, in our model, this incentive does not necessarily arise from a complementarity between physical and human capital in manufacturing. Instead, we emphasize the demand for human-capitalintensive services by high-income groups. Our model seems capable to account for salient features of the development of Latin America in the nineteenth century, where, in particular, land-rich countries such as Argentina established an extensive public education system and developed a sophisticated service sector before starting significant manufacturing activities.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Naciones Unidas. Comisión Económica para América Latina y el Caribe  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/  
dc.subject
AGRICULTURE AND RURAL DEVELOPMENT  
dc.subject
INDUSTRIAL DEVELOPMENT  
dc.subject.classification
Economía, Econometría  
dc.subject.classification
Economía y Negocios  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Land-Rich economies, education and economic development  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2021-02-10T17:00:14Z  
dc.identifier.eissn
1684-0356  
dc.journal.number
34  
dc.journal.pagination
1-49  
dc.journal.pais
Argentina  
dc.journal.ciudad
Ciudad Autónoma de Buenos Aires  
dc.description.fil
Fil: Galiani, Sebastián. Universidad de San Andrés; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Heymann, Carlos Daniel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Comisión Económica para América Latina; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Dabús, Carlos Darío. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Tohmé, Fernando Abel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Bahía Blanca. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur. Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía. Instituto de Investigaciones Económicas y Sociales del Sur; Argentina  
dc.journal.title
Estudios y Perspectivas  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.cepal.org/en/publications/4860-two-essays-development-economics