Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Martí, Eduardo  
dc.contributor.author
Scheuer, Nora  
dc.date.available
2021-03-03T19:20:09Z  
dc.date.issued
2015-02-26  
dc.identifier.citation
Martí, Eduardo; Scheuer, Nora; Semiotic systems, culture and early mathematical knowledge; Taylor & Francis Ltd; Estudios de Psicologia; 36; 1; 26-2-2015; 1-17  
dc.identifier.issn
0210-9395  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/127339  
dc.description.abstract
In this introduction to the issue Semiotic tools in early mathematical knowledge, we offer a theoretical perspective that provides meaning to the different contributions. We begin by reviewing three perspectives bearing an important influence on the study of mathematical development in childhood (the Piagetian, the information processing and the neonativist perspectives). Next, we underscore the need for developmental studies in this domain to consider the semiotic component, and hence the socio-cultural component, in depth. The contributions that form this volume — a theoretical article, five papers and four short reports of empirical studies and a review of an instructional approach — illustrate different ways of including the semiotic component in the study of children’s mathematical knowledge.  
dc.description.abstract
En esta introducción del monográfico titulado Instrumentos semióticos en el conocimiento matemático temprano se ofrece una perspectiva teórica que da sentido a las diferentes aportaciones reunidas. Tras la revisión de tres perspectivas influyentes en el estudio del desarrollo matemático (la perspectiva de Piaget, la perspectiva del procesamiento de la información y la perspectiva neonativista), se defiende la necesidad de que los estudios en este campo consideren en profundidad el componente semiótico, y por tanto, el componente socio-cultural. Con los trabajos del presente monográfico —un artículo teórico, cinco artículos y cuatro reportes de estudios empíricos y una reseña de un modelo de enseñanza— se ilustran diferentes maneras de incluir el componente semiótico en el estudio del desarrollo matemático en la niñez.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Taylor & Francis Ltd  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
DEVELOPMENT  
dc.subject
MATHEMATICAL KNOWLEDGE  
dc.subject
SEMIOTIC SYSTEMS  
dc.subject
SOCIOCULTURAL INTERACTION  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Semiotic systems, culture and early mathematical knowledge  
dc.title
Sistemas semióticos, cultura y conocimiento matemático temprano  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2021-02-26T19:17:02Z  
dc.identifier.eissn
1579-3699  
dc.journal.volume
36  
dc.journal.number
1  
dc.journal.pagination
1-17  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.journal.ciudad
Oxford  
dc.description.fil
Fil: Martí, Eduardo. Universidad de Barcelona; España  
dc.description.fil
Fil: Scheuer, Nora. Universidad Nacional del Comahue. Centro Regional Universitario Bariloche; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Patagonia Norte; Argentina  
dc.journal.title
Estudios de Psicologia  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/02109395.2014.1000008  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02109395.2014.1000008