Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Zamora, Eliana Vanesa
dc.contributor.author
Introzzi, Isabel Maria
dc.contributor.author
del Valle, Macarena
dc.contributor.author
Vernucci, Santiago
dc.contributor.author
Richard's, Maria Marta
dc.date.available
2021-01-29T01:21:53Z
dc.date.issued
2019-02
dc.identifier.citation
Zamora, Eliana Vanesa; Introzzi, Isabel Maria; del Valle, Macarena; Vernucci, Santiago; Richard's, Maria Marta; Perceptual inhibition of emotional interference in children; Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd; Applied Neuropsychology: Child; 9; 3; 2-2019; 215-229
dc.identifier.issn
2162-2973
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/124129
dc.description.abstract
In daily life, when a bee approaches us while we are sitting in the garden, we must pay attention to that threatening stimulus and give an appropriate response. However, if this bee approaches us while riding a bike, we must inhibit that distractor to avoid an accident. In this case, avoiding the interference of an emotional stimuli and continuing with the task should be preferential. In general, perceptual inhibition is responsible for controlling and suppressing the environmental distractions that interrupt the course of the realization of a goal. In this study, 435 children performed a modified flanker task with entirely irrelevant emotional and neutral stimuli in order to assess perceptual inhibition in contexts with high and low emotional salience. The results showed that entirely irrelevant distractors affected performance, but that there were no significant differences according to whether these distractors were emotionally salient or neutral. These results constitute a first approach to the problem of emotional interference in children considering the multidimensional approach of inhibition.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
CHILDREN
dc.subject
EMOTIONAL INTERFERENCE
dc.subject
FLANKER TASK
dc.subject
PERCEPTUAL INHIBITION
dc.subject.classification
Otras Psicología
dc.subject.classification
Psicología
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Perceptual inhibition of emotional interference in children
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-11-20T17:40:49Z
dc.journal.volume
9
dc.journal.number
3
dc.journal.pagination
215-229
dc.journal.pais
Reino Unido
dc.description.fil
Fil: Zamora, Eliana Vanesa. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Introzzi, Isabel Maria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: del Valle, Macarena. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Vernucci, Santiago. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Richard's, Maria Marta. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.journal.title
Applied Neuropsychology: Child
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/21622965.2019.1567340
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1080/21622965.2019.1567340
Archivos asociados