Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Zamora, Eliana Vanesa  
dc.contributor.author
Introzzi, Isabel Maria  
dc.contributor.author
del Valle, Macarena  
dc.contributor.author
Vernucci, Santiago  
dc.contributor.author
Richard's, Maria Marta  
dc.date.available
2021-01-29T01:21:53Z  
dc.date.issued
2019-02  
dc.identifier.citation
Zamora, Eliana Vanesa; Introzzi, Isabel Maria; del Valle, Macarena; Vernucci, Santiago; Richard's, Maria Marta; Perceptual inhibition of emotional interference in children; Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd; Applied Neuropsychology: Child; 9; 3; 2-2019; 215-229  
dc.identifier.issn
2162-2973  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/124129  
dc.description.abstract
In daily life, when a bee approaches us while we are sitting in the garden, we must pay attention to that threatening stimulus and give an appropriate response. However, if this bee approaches us while riding a bike, we must inhibit that distractor to avoid an accident. In this case, avoiding the interference of an emotional stimuli and continuing with the task should be preferential. In general, perceptual inhibition is responsible for controlling and suppressing the environmental distractions that interrupt the course of the realization of a goal. In this study, 435 children performed a modified flanker task with entirely irrelevant emotional and neutral stimuli in order to assess perceptual inhibition in contexts with high and low emotional salience. The results showed that entirely irrelevant distractors affected performance, but that there were no significant differences according to whether these distractors were emotionally salient or neutral. These results constitute a first approach to the problem of emotional interference in children considering the multidimensional approach of inhibition.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
CHILDREN  
dc.subject
EMOTIONAL INTERFERENCE  
dc.subject
FLANKER TASK  
dc.subject
PERCEPTUAL INHIBITION  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Perceptual inhibition of emotional interference in children  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-11-20T17:40:49Z  
dc.journal.volume
9  
dc.journal.number
3  
dc.journal.pagination
215-229  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.description.fil
Fil: Zamora, Eliana Vanesa. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Introzzi, Isabel Maria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: del Valle, Macarena. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Vernucci, Santiago. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Richard's, Maria Marta. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.journal.title
Applied Neuropsychology: Child  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/21622965.2019.1567340  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1080/21622965.2019.1567340