Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Stelzer, Florencia  
dc.contributor.author
Richard's, Maria Marta  
dc.contributor.author
Andrés, María Laura  
dc.contributor.author
Vernucci, Santiago  
dc.contributor.author
Introzzi, Isabel Maria  
dc.date.available
2020-12-09T17:29:14Z  
dc.date.issued
2019-11  
dc.identifier.citation
Stelzer, Florencia; Richard's, Maria Marta; Andrés, María Laura; Vernucci, Santiago; Introzzi, Isabel Maria; Cognitive and maths-specific predictors of fraction conceptual knowledge; Taylor & Francis; Educational Psychology; 11-2019; 1-19  
dc.identifier.issn
1469-5820  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/120019  
dc.description.abstract
Competence with fractions is important for learning more advanced mathematics. The present study examined the predictive value of sustained attention, verbal and visuospatial working memory, cognitive flexibility, fluid intelligence, multiplication and division abilities for fraction knowledge in fifth grade. Participants were 97 elementary school students from Mar del Plata, Argentina (age range: 10–11). Cognitive and maths-specific abilities explained 38% of the variance in fraction knowledge, with both fluid intelligence and division ability as significant predictors. The results suggest that both general and maths-specific competencies are important for fraction learning.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Taylor & Francis  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
COGNITION  
dc.subject
FRACTIONS  
dc.subject
MATHS KNOWLEDGE  
dc.subject
RATIONAL NUMBERS  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Cognitive and maths-specific predictors of fraction conceptual knowledge  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-11-20T17:28:15Z  
dc.journal.pagination
1-19  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.journal.ciudad
Londres  
dc.description.fil
Fil: Stelzer, Florencia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Richard's, Maria Marta. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Andrés, María Laura. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Vernucci, Santiago. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Introzzi, Isabel Maria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.journal.title
Educational Psychology  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1080/01443410.2019.1693508  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01443410.2019.1693508