Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Stelzer, Florencia
dc.contributor.author
Richard's, Maria Marta
dc.contributor.author
Andrés, María Laura
dc.contributor.author
Vernucci, Santiago
dc.contributor.author
Introzzi, Isabel Maria
dc.date.available
2020-12-09T17:29:14Z
dc.date.issued
2019-11
dc.identifier.citation
Stelzer, Florencia; Richard's, Maria Marta; Andrés, María Laura; Vernucci, Santiago; Introzzi, Isabel Maria; Cognitive and maths-specific predictors of fraction conceptual knowledge; Taylor & Francis; Educational Psychology; 11-2019; 1-19
dc.identifier.issn
1469-5820
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/120019
dc.description.abstract
Competence with fractions is important for learning more advanced mathematics. The present study examined the predictive value of sustained attention, verbal and visuospatial working memory, cognitive flexibility, fluid intelligence, multiplication and division abilities for fraction knowledge in fifth grade. Participants were 97 elementary school students from Mar del Plata, Argentina (age range: 10–11). Cognitive and maths-specific abilities explained 38% of the variance in fraction knowledge, with both fluid intelligence and division ability as significant predictors. The results suggest that both general and maths-specific competencies are important for fraction learning.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Taylor & Francis
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
COGNITION
dc.subject
FRACTIONS
dc.subject
MATHS KNOWLEDGE
dc.subject
RATIONAL NUMBERS
dc.subject.classification
Otras Psicología
dc.subject.classification
Psicología
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Cognitive and maths-specific predictors of fraction conceptual knowledge
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-11-20T17:28:15Z
dc.journal.pagination
1-19
dc.journal.pais
Reino Unido
dc.journal.ciudad
Londres
dc.description.fil
Fil: Stelzer, Florencia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Richard's, Maria Marta. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Andrés, María Laura. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Vernucci, Santiago. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Introzzi, Isabel Maria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina
dc.journal.title
Educational Psychology
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1080/01443410.2019.1693508
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01443410.2019.1693508
Archivos asociados