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dc.contributor.author
Aviles, Maria Victoria
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dc.contributor.author
Naef, Elisa Fernanda
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dc.contributor.author
Abalos, Rosa Ana
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dc.contributor.author
Lound, Liliana Haydee
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dc.contributor.author
Olivera, Daniela Flavia
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dc.contributor.author
García Segovia, Purificación
dc.date.available
2020-07-21T18:48:16Z
dc.date.issued
2020-10
dc.identifier.citation
Aviles, Maria Victoria; Naef, Elisa Fernanda; Abalos, Rosa Ana; Lound, Liliana Haydee; Olivera, Daniela Flavia; et al.; Effect of familiarity of ready-to-eat animal-based meals on consumers' perception and consumption motivation; Elsevier; International Journal of Gastronomy and Food Science; 21; 10-2020; 1-6
dc.identifier.issn
1878-450X
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/109792
dc.description.abstract
Because consumers are the last key step in the food-production chain, an identification of conditions affecting their behavior patterns is useful. That understanding would enable sectors of the food industry to more closely meet consumers´ expectations, demands, and needs. The objective of this study was to determine the perception and motivations for the consumption of ready-to-eat animal-based meals by Spanish and Argentine consumers. An on-line survey was implemented comprising a word-association test involving 5 images of ready-to-eat animal-based meals (chicken with tomato, meatballs, pil-pil cod, barbecued pork ribs, and veal ossobuco), thereafter working with a sample of 452 respondants?those being 13 % Spanish and 87 % Argentine consumers. A correspondence analysis was applied to visualize the relationship among the associations of each consumer group. The total number of validated words obtained was 6408 plus 956 for the associations of animal-based products with the motivations underlying their consumption. In general, both consumer groups had positive associations for meatballs, pork ribs, and ossobuco; whereas the pil-pil cod, and chicken failed to elicit the same expected associations. Convenience, liking, and health and price considerations were the most relevant aspects determining the consumption of ready-to-eat animal-based meals for both types of consumers.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Elsevier
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dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
CONSUMER PERCEPTIONS
dc.subject
READY-TO-EAT
dc.subject
ANIMAL-BASED MEALS
dc.subject
WORD ASSOCIATION
dc.subject.classification
Alimentos y Bebidas
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dc.subject.classification
Otras Ingenierías y Tecnologías
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dc.subject.classification
INGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS
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dc.title
Effect of familiarity of ready-to-eat animal-based meals on consumers' perception and consumption motivation
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-07-01T16:08:31Z
dc.journal.volume
21
dc.journal.pagination
1-6
dc.journal.pais
Reino Unido
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dc.journal.ciudad
Londres
dc.description.fil
Fil: Aviles, Maria Victoria. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Bromatología; Argentina
dc.description.fil
Fil: Naef, Elisa Fernanda. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Bromatología; Argentina
dc.description.fil
Fil: Abalos, Rosa Ana. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Bromatología; Argentina
dc.description.fil
Fil: Lound, Liliana Haydee. Universidad Nacional de Entre Ríos. Facultad de Bromatología; Argentina
dc.description.fil
Fil: Olivera, Daniela Flavia. Provincia de Buenos Aires. Gobernación. Comisión de Investigaciones Científicas. Centro de Investigación y Desarrollo en Criotecnología de Alimentos. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata. Centro de Investigación y Desarrollo en Criotecnología de Alimentos. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Exactas. Centro de Investigación y Desarrollo en Criotecnología de Alimentos; Argentina
dc.description.fil
Fil: García Segovia, Purificación. Universidad Politécnica de Valencia; España
dc.journal.title
International Journal of Gastronomy and Food Science
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1878450X20301025
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1016/j.ijgfs.2020.100225
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