Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

The Metacognitive Abilities of Children and Adults

Salles, AlejoIcon ; Ais, Joaquin; Semelman, Mariano; Sigman, MarianoIcon ; Calero, Cecilia InesIcon
Fecha de publicación: 08/2016
Editorial: Elsevier
Revista: Cognitive Development
ISSN: 0885-2014
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias Naturales y Exactas

Resumen

Metacognition, or the capacity to reflect upon one’s own knowledge, is a key trait in our cognitive repertoire which is developed during childhood. Here, a direct comparison of metacognitive ability in children (N = 188; 6–9 years old) and adults, (N = 47) using a single perceptual task, was made. Results showed that 6–9 years old children have a level of metacognitive access similar to that of adults. Further, a signal detection theory model was applied in order to distinguish metacognitive ability from the propensity towards risk taking, two factors that have so far been confounded in studies. Children presented a suboptimal tendency towards risky decisions and a natural predisposition to overconfidence that can be partially mitigated by imposing a conservative normative strategy.
Palabras clave: METACOGNITION , DEVELOPMENT , CHILDREN
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 1.041Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/109124
URL: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0885201416301538
DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.cogdev.2016.08.009
Colecciones
Articulos(CEMIC-CONICET)
Articulos de CENTRO DE EDUCACION MEDICA E INVESTIGACIONES CLINICAS "NORBERTO QUIRNO"
Articulos(OCA CIUDAD UNIVERSITARIA)
Articulos de OFICINA DE COORDINACION ADMINISTRATIVA CIUDAD UNIVERSITARIA
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Salles, Alejo; Ais, Joaquin; Semelman, Mariano; Sigman, Mariano; Calero, Cecilia Ines; The Metacognitive Abilities of Children and Adults; Elsevier; Cognitive Development; 40; 8-2016; 101-110
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES