Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Landfried, Gustavo Andrés  
dc.contributor.author
Slezak, Diego Fernández  
dc.contributor.author
Mocskos, Esteban Eduardo  
dc.date.available
2020-06-29T20:48:10Z  
dc.date.issued
2019-03  
dc.identifier.citation
Landfried, Gustavo Andrés; Slezak, Diego Fernández; Mocskos, Esteban Eduardo; Faithfulness-boost effect: Loyal teammate selection correlates with skill acquisition improvement in online games; Public Library of Science; Plos One; 14; 3; 3-2019; 1-26  
dc.identifier.issn
1932-6203  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/108442  
dc.description.abstract
The problem of skill acquisition is ubiquitous and fundamental to life. Most tasks in modern society involve the cooperation with other subjects. Notwithstanding its fundamental importance, teammate selection is commonly overlooked when studying learning. We exploit the virtually infinite repository of human behavior available in Internet to study a relevant topic in anthropological science: how grouping strategies may affect learning. We analyze the impact of team play strategies in skill acquisition using a turn-based game where players can participate individually or in teams. We unveil a subtle but strong effect in skill acquisition based on the way teams are formed and maintained during time. “Faithfulness-boost effect” provides a skill boost during the first games that would only be acquired after thousands of games. The tendency to play games in teams is associated with a long-run skill improvement while playing loyally with the same teammate significantly accelerates short-run skill acquisition.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Public Library of Science  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ar/  
dc.subject
HUMAN LEARNING  
dc.subject
INTERNET  
dc.subject
DATA ANALYSIS  
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Computación e Información  
dc.subject.classification
Ciencias de la Computación e Información  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
Faithfulness-boost effect: Loyal teammate selection correlates with skill acquisition improvement in online games  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2020-04-22T14:40:33Z  
dc.journal.volume
14  
dc.journal.number
3  
dc.journal.pagination
1-26  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.journal.ciudad
San Francisco  
dc.description.fil
Fil: Landfried, Gustavo Andrés. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Computación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Investigación en Ciencias de la Computación. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Investigación en Ciencias de la Computación; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Slezak, Diego Fernández. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Computación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Investigación en Ciencias de la Computación. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Investigación en Ciencias de la Computación; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Mocskos, Esteban Eduardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Ctro de Simulación Computacional P/aplicaciones Tecnologicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Computación; Argentina  
dc.journal.title
Plos One  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0211014  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0211014