Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Salsa, Analía Marcela
dc.contributor.author
Martí, Eduardo
dc.date.available
2017-01-03T21:36:33Z
dc.date.issued
2015-03
dc.identifier.citation
Salsa, Analía Marcela; Martí, Eduardo; Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge; Taylor & Francis; Estudios de Psicología; 36; 1; 3-2015; 71-91
dc.identifier.issn
0210-9395
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/10777
dc.description.abstract
This study explores whether and how different external representations of quantity influence the performance of four-year-old children when constructing sets of a given cardinal number. Three representations of quantity were presented (objects, pictures and number words) in an adaptation of the ‘Give-a-number’ task, in sets that contained 2–6 items. The results show that the use of pictures facilitated children’s performance with quantities of three and four. These results are discussed by analysing the cognitive demands of representational formats, in terms of dual representation and iconicity, and according to the magnitude of the quantities involved.
dc.description.abstract
Este estudio explora si y cómo diferentes representaciones externas de la cantidad influyen en el desempeño de niños de cuatro años al construir colecciones de un cardinal dado. Se propusieron tres representaciones de la cantidad (objetos, imágenes y palabras numéricas) en una adaptación de la tarea ‘Dame un número’ con colecciones de dos a seis elementos. Los resultados muestran que el uso de imágenes facilitó el desempeño de los niños con las cantidades tres y cuatro. Estos resultados se discuten analizando las demandas cognitivas de los formatos representacionales, en términos de representación dual e iconicidad, y en función de la magnitud de las cantidades en juego.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Taylor & Francis
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Number
dc.subject
Cardinal
dc.subject
External Representations
dc.subject
Dual Representation
dc.subject
Iconicity
dc.subject.classification
Otras Psicología
dc.subject.classification
Psicología
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Objects, Pictures and Words: Effects of Representational Format on 4-year-olds' Quantity Knowledge
dc.title
Objetos, imágenes y palabras: efectos del formato representacional en el conocimiento de la cantidad a los cuatro años
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2017-01-02T18:27:31Z
dc.journal.volume
36
dc.journal.number
1
dc.journal.pagination
71-91
dc.journal.pais
Reino Unido
dc.journal.ciudad
Londres
dc.description.fil
Fil: Salsa, Analía Marcela. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones En Ciencias de la Educación; Argentina
dc.description.fil
Fil: Martí, Eduardo. Universidad de Barcelona; España
dc.journal.title
Estudios de Psicología
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02109395.2014.1000031
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/02109395.2014.1000031
Archivos asociados