Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Goldin, Andrea Paula  
dc.contributor.author
Hermida, Maria Julia  
dc.contributor.author
Shalóm, Diego Edgar  
dc.contributor.author
Costa, Martín Elias  
dc.contributor.author
Lopez Rosenfeld, Matías  
dc.contributor.author
Segretin, María Soledad  
dc.contributor.author
Fernandez Slezak, Diego  
dc.contributor.author
Lipina, Sebastián Javier  
dc.contributor.author
Sigman, Mariano  
dc.date.available
2017-12-04T18:41:12Z  
dc.date.issued
2014-04  
dc.identifier.citation
Goldin, Andrea Paula; Hermida, Maria Julia; Shalóm, Diego Edgar; Costa, Martín Elias; Lopez Rosenfeld, Matías; et al.; Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention; National Academy Of Sciences; Proceedings Of The National Academy Of Sciences Of The United States Of America; 111; 17; 4-2014; 6443-6448  
dc.identifier.issn
0027-8424  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/29587  
dc.description.abstract
Executive functions (EF) in children can be trained, but it remains unknown whether training-related benefits elicit far transfer to real-life situations. Here, we investigate whether a set of computerized games might yield near and far transfer on an experimental and an active control group of low-SES otherwise typically developing 6-y-olds in a 3-mo pretest–training–posttest design that was ecologically deployed (at school). The intervention elicits transfer to some (but not all) facets of executive function. These changes cascade to real-world measures of school performance. The intervention equalizes academic outcomes across children who regularly attend school and those who do not because of social and familiar circumstances.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
National Academy Of Sciences  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Cognitive Training Intervention  
dc.subject
School Games  
dc.subject
Attention Network Test  
dc.subject
School Attendance  
dc.subject
Working Memory  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2017-06-09T14:16:44Z  
dc.journal.volume
111  
dc.journal.number
17  
dc.journal.pagination
6443-6448  
dc.journal.pais
Estados Unidos  
dc.description.fil
Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Hermida, Maria Julia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Shalóm, Diego Edgar. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Costa, Martín Elias. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Lopez Rosenfeld, Matías. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Segretin, María Soledad. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Fernandez Slezak, Diego. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Computación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Lipina, Sebastián Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina. Universidad Nacional de San Martín; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.journal.title
Proceedings Of The National Academy Of Sciences Of The United States Of America  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1073/pnas.1320217111  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.pnas.org/content/111/17/6443.abstract  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4035955/