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dc.contributor.author
Franck, Gerardo  
dc.contributor.author
Nigro, Norberto Marcelo  
dc.contributor.author
Storti, Mario Alberto  
dc.contributor.author
D'elia, Jorge  
dc.date.available
2017-05-30T16:36:24Z  
dc.date.issued
2009-10  
dc.identifier.citation
Franck, Gerardo; Nigro, Norberto Marcelo; Storti, Mario Alberto; D'elia, Jorge; Numerical simulation of the flow around the ahmed vehicle model; Planta Piloto de Ingeniería Química; Latin American Applied Research; 39; 4; 10-2009; 295-306  
dc.identifier.issn
0327-0793  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/17107  
dc.description.abstract
The unsteady flow around the Ahmed vehicle model is numerically solved for a Reynolds number of 4.25 million based on the model length. A viscous and incompressible fluid flow of Newtonian type governed by the Navier-Stokes equations is assumed. A Large Eddy Simulation (LES) technique is applied together with the Smagorinsky model as Subgrid Scale Modeling (SGM) and a slightly modified van Driest near-wall damping. A monolithic computational code based on the finite element method is used, with linear basis functions for both pressure and velocity fields, stabilized by means of the Streamline Upwind Petrov-Galerkin (SUPG) scheme combined with the Pressure Stabilizing Petrov- Galerkin (PSPG) one. Parallel computing on a Beowulf cluster with a domain decomposition technique for solving the algebraic system is used. The flow analysis is focused on the near-wake region, where the coherent macro structures are estimated through the second invariant of the velocity gradient (or Q-criterion) applied on the time-average flow. It is verified that the topological features of the timeaverage flow are independent of the averaging time T and grid-size.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Planta Piloto de Ingeniería Química  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Vehicle Aerodynamics  
dc.subject
Ahmed Model  
dc.subject.classification
Mecánica Aplicada  
dc.subject.classification
Ingeniería Mecánica  
dc.subject.classification
INGENIERÍAS Y TECNOLOGÍAS  
dc.title
Numerical simulation of the flow around the ahmed vehicle model  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2017-05-22T14:03:43Z  
dc.identifier.eissn
1851-8796  
dc.journal.volume
39  
dc.journal.number
4  
dc.journal.pagination
295-306  
dc.journal.pais
Argentina  
dc.description.fil
Fil: Franck, Gerardo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Santa Fe. Instituto de Desarrollo Tecnológico para la Industria Química. Universidad Nacional del Litoral. Instituto de Desarrollo Tecnológico para la Industria Química; Argentina. Universidad Tecnologica Nacional; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Nigro, Norberto Marcelo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Santa Fe. Instituto de Desarrollo Tecnológico para la Industria Química. Universidad Nacional del Litoral. Instituto de Desarrollo Tecnológico para la Industria Química; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Storti, Mario Alberto. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Santa Fe. Instituto de Desarrollo Tecnológico para la Industria Química. Universidad Nacional del Litoral. Instituto de Desarrollo Tecnológico para la Industria Química; Argentina  
dc.description.fil
Fil: D'elia, Jorge. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Santa Fe. Instituto de Desarrollo Tecnológico para la Industria Química. Universidad Nacional del Litoral. Instituto de Desarrollo Tecnológico para la Industria Química; Argentina  
dc.journal.title
Latin American Applied Research  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.laar.uns.edu.ar/indexes/artic_v3904/Vol39_4_295.pdf