Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Artola, Verónica  
dc.contributor.author
Sanz, Cecilia Veronica  
dc.contributor.author
Moralejo, María Lucrecia  
dc.contributor.author
Pesado, Patricia Mabel  
dc.contributor.author
Baldassarri, Sandra Silvia  
dc.date.available
2021-04-15T15:25:31Z  
dc.date.issued
2015-11  
dc.identifier.citation
Artola, Verónica; Sanz, Cecilia Veronica; Moralejo, María Lucrecia; Pesado, Patricia Mabel; Baldassarri, Sandra Silvia; Authoring tool for creating tangible interaction-based educational activities; Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Informática; Journal of Computer Science & Technology; 15; 2; 11-2015; 114-121  
dc.identifier.issn
1666-6038  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/130115  
dc.description.abstract
This paper presents the design of an authoring tool for creating educational activities based on tangible interaction. First, background information is presented in relation to tangible interaction and its possibilities for the educational context. Also, the concept of authoring tool is reviewed, and a number of desirable features for authoring tools oriented to the educational context are listed. Finally, TIES (Tangible Interaction in Educational Scenario) is described, which is the authoring tool we designed and upon which this paper is focused. The reasons why this is a necessary tool are discussed, and some conclusions and future lines of work are presented.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Informática  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.5/ar/  
dc.subject
AUTHORING TOOL  
dc.subject
TANGIBLE INTERACTION  
dc.subject
EDUCATIONAL SCENARIO  
dc.subject.classification
Ciencias de la Computación  
dc.subject.classification
Ciencias de la Computación e Información  
dc.subject.classification
CIENCIAS NATURALES Y EXACTAS  
dc.title
Authoring tool for creating tangible interaction-based educational activities  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2021-04-12T16:22:59Z  
dc.journal.volume
15  
dc.journal.number
2  
dc.journal.pagination
114-121  
dc.journal.pais
Argentina  
dc.journal.ciudad
La Plata  
dc.description.fil
Fil: Artola, Verónica. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Informática. Instituto de Investigación en Informática Lidi; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - La Plata; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Sanz, Cecilia Veronica. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Informática. Instituto de Investigación en Informática Lidi; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Moralejo, María Lucrecia. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Informática. Instituto de Investigación en Informática Lidi; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Pesado, Patricia Mabel. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Informática. Instituto de Investigación en Informática Lidi; Argentina. Provincia de Buenos Aires. Gobernación. Comisión de Investigaciones Científicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Baldassarri, Sandra Silvia. Universidad de Zaragoza; España  
dc.journal.title
Journal of Computer Science & Technology  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://journal.info.unlp.edu.ar/JCST/article/view/545