Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Technology as "applied science": A serious misconception that reinforces distorted and impoverished views of science

Gil Perez, Daniel; Vilches, Amparo; Fernandez, Isabel; Cachapuz, Antonio; Praia, Joao; Valdés, Pablo; Salinas, Julia JosefaIcon
Fecha de publicación: 12/2005
Editorial: Springer
Revista: Science & Education (Dordrecht)
ISSN: 0926-7220
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

The current consideration of technology as "applied science", this is to say, as something that comes "after" science, justifies the lack of attention paid to technology in science education. In our paper we question this simplistic view of the science-tecnology relationship, historically rooted in the unequal appreciation of intellectual and manual work, and we try to show how the absense of the technological dimension in science education contributes to a naive and distorted view of science which deeply affects the necessary scientific and technological literacy of all citizens.
Palabras clave: Simplistic View , Science Education , Technological Dimension , Manual Work , Technological Literacy
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 96.02Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/91166
URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s11191-004-7935-0
DOI: https://doi.org/10.1007/s11191-004-7935-0
Colecciones
Articulos(CCT - NOA SUR)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - NOA SUR
Citación
Gil Perez, Daniel; Vilches, Amparo; Fernandez, Isabel; Cachapuz, Antonio; Praia, Joao; et al.; Technology as "applied science": A serious misconception that reinforces distorted and impoverished views of science; Springer; Science & Education (Dordrecht); 14; 3-5; 12-2005; 309-320
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES