Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Criterios y actividades para la evaluación del aprendizaje en cursos universitarios de química

Título: Activities and criteria for the chemical learning evaluation in graduate courses
Wainmaier C.; Salinas, Julia JosefaIcon ; Viera, Lidia Mabel; Ramírez S.
Fecha de publicación: 12/2007
Editorial: Universidad Nacional Autónoma de México
Revista: Educación Química
ISSN: 0187-893X
Idioma: Español
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

Abstract In this paper we intend to make a contribution to the learning evaluation practice that may accompany those educative proposals whose objective is a comprehensive learning. We adopt a “constructivist” psychological perspective, an epistemological orientation of “scientific realism” and a methodological vision that “integrates quantitative and qualitative strategies”. From this perspective, some dimensions and sub-dimensions taken as learning evaluation criteria, as well as some learning evaluation activities, are proposed for chemical contents at an introductory university level in scientific and technological careers. These criteria, originally developed in educative research, are potentially highly transferable to classroom.
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 212.8Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/83076
DOI: https://dx.doi.org/10.22201/fq.18708404e.2007.4
URL: http://www.revistas.unam.mx/index.php/req/article/download/65876/57819
Colecciones
Articulos(CCT - NOA SUR)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - NOA SUR
Citación
Wainmaier C.; Salinas, Julia Josefa; Viera, Lidia Mabel; Ramírez S.; Criterios y actividades para la evaluación del aprendizaje en cursos universitarios de química; Universidad Nacional Autónoma de México; Educación Química; 18; 4; 12-2007; 294-302
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES