Artículo
Criterios y actividades para la evaluación del aprendizaje en cursos universitarios de química
Título:
Activities and criteria for the chemical learning evaluation in graduate courses
Fecha de publicación:
12/2007
Editorial:
Universidad Nacional Autónoma de México
Revista:
Educación Química
ISSN:
0187-893X
Idioma:
Español
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
Abstract In this paper we intend to make a contribution to the learning evaluation practice that may accompany those educative proposals whose objective is a comprehensive learning. We adopt a “constructivist” psychological perspective, an epistemological orientation of “scientific realism” and a methodological vision that “integrates quantitative and qualitative strategies”. From this perspective, some dimensions and sub-dimensions taken as learning evaluation criteria, as well as some learning evaluation activities, are proposed for chemical contents at an introductory university level in scientific and technological careers. These criteria, originally developed in educative research, are potentially highly transferable to classroom.
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(CCT - NOA SUR)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - NOA SUR
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - NOA SUR
Citación
Wainmaier C.; Salinas, Julia Josefa; Viera, Lidia Mabel; Ramírez S.; Criterios y actividades para la evaluación del aprendizaje en cursos universitarios de química; Universidad Nacional Autónoma de México; Educación Química; 18; 4; 12-2007; 294-302
Compartir
Altmétricas