Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Teaching Basic Quantum Mechanics in Secondary School Using Concepts of Feynman's Path Integrals Method

Fanaro, Maria de Los AngelesIcon ; Otero, Maria RitaIcon ; Arlego, Marcelo José FabiánIcon
Fecha de publicación: 03/2012
Editorial: American Association of Physics Teachers
Revista: The Physics Teacher
ISSN: 0031-921X
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

This paper discusses the teaching of basic quantum mechanics in high school. Rather than following the usual formalism, our approach is based on Feynman’s path integral method. Our presentation makes use of simulation software and avoids sophisticated mathematical formalism. We start by discussing the experimental results that would be observed in an idealized double-slit experiment. With the assistance of software simulations, we focus on the changes observed as the objects’ masses are reduced from macroscopic to atomic values. After that we introduce the basis of quantum mechanics by means of the concepts of path integrals, which henceforth we will call “sum of all alternatives.” Finally, we show how the transition from classical to quantum behavior naturally emerges within the framework of “sum of all alternatives.”
Palabras clave: Teaching , Quantum , Mechanics , Secondary , School , Path , Integrals
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 1.342Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/76541
DOI: http://dx.doi.org/10.1119/1.3685112
URL: https://aapt.scitation.org/doi/10.1119/1.3685112
Colecciones
Articulos(CCT - TANDIL)
Articulos de CTRO CIENTIFICO TECNOLOGICO CONICET - TANDIL
Articulos(IFLP)
Articulos de INST.DE FISICA LA PLATA
Citación
Fanaro, Maria de Los Angeles; Otero, Maria Rita; Arlego, Marcelo José Fabián; Teaching Basic Quantum Mechanics in Secondary School Using Concepts of Feynman's Path Integrals Method; American Association of Physics Teachers; The Physics Teacher; 50; 3; 3-2012; 156-159
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES