Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

A Teaching-Learning Sequence for the Special Relativity Theory at High School Level Historically and Epistemologically Contextualized

Arriassecq, IreneIcon ; Greca, Ileana María
Fecha de publicación: 06/2012
Editorial: Springer
Revista: Science & Education (Dordrecht)
ISSN: 0926-7220
e-ISSN: 1573-1901
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Educación

Resumen

This paper discusses some topics that stem from recent contributions made by the History, the Philosophy, and the Didactics of Science. We consider these topics relevant to the introduction of the Special Relativity Theory (SRT) in high school within a contextualized approach. We offer an outline of a teaching-learning sequence dealing with the SRT within this frame of reference. Such a sequence was tried out on a group of high school students in Argentina. The results obtained seem to indicate that the proposal has been effective as regards the motivational aspects and the understanding students gained of some of its concepts.
Palabras clave: Teaching-Learning Sequence , Special Relativity Theory , History, the Philosophy, And the Didactics Of Science
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 482.1Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/71421
DOI: http://dx.doi.org/10.1007/s11191-010-9231-5
URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s11191-010-9231-5
Colecciones
Articulos(CCT - TANDIL)
Articulos de CTRO CIENTIFICO TECNOLOGICO CONICET - TANDIL
Citación
Arriassecq, Irene; Greca, Ileana María; A Teaching-Learning Sequence for the Special Relativity Theory at High School Level Historically and Epistemologically Contextualized; Springer; Science & Education (Dordrecht); 21; 6; 6-2012; 827-851
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES