Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Impact of a Program to Promote Critical Thinking through Informal Logic in University Students of Argentina

Da Dalt, ElizabethIcon
Fecha de publicación: 11/2015
Editorial: Sryahwa
Revista: International Journal of Research in Humanities and Social Studies
ISSN: 2394-6288
e-ISSN: 2394-6296
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Educación General

Resumen

The aim of this empirical research was to evaluate the impact of an educational intervention program to promote higher order cognitive skills involved in critical thinking in university students. Methodology: Socratic Dialogue and Informal Logic. Rating: by the Argentinian Adaptation of the Watson Glaser Critical Thinking Appraisal Form A (Robert Goodwin Watson & Glaser, 1980) by Chalupa (2006) and validated by Da Dalt and Difabio (2007). The sample consisted of 94 academic students (38 subjects, experimental group 56, control group) of Psychology and Education at a private university in Argentina, of middle socio-cultural level. Design: beforeafter. Statistical procedure: MANOVA of repeated measures.
Palabras clave: Critical Thinking , Socratic Dialogue , Informal Logic , University Students
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 526.9Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/62726
URL: http://www.ijrhss.org/pdf/v2-i11/7.pdf
Colecciones
Articulos(CCT - MENDOZA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - MENDOZA
Citación
Da Dalt, Elizabeth; Impact of a Program to Promote Critical Thinking through Informal Logic in University Students of Argentina; Sryahwa; International Journal of Research in Humanities and Social Studies; 2; 11; 11-2015; 43-56
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES