Artículo
Medieval soundspace in the new digital leisure time media
Fecha de publicación:
10/2015
Editorial:
Universitat de Lleida
Revista:
Imago temporis: medium Aevum
ISSN:
1888-3931
Idioma:
Inglés
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
Videogames have become a very important cultural reference in our society, especially for the younger generation. The music, sound effects and noises that appear in them are examples of the general iconography we have of the past, in this case the medieval period. This study presents an approach to this phenomenon that represents one of the best examples to analyse the idea of what we think the Middle Ages was like, and, in particular, its soundscape.
Palabras clave:
Videojuegos
,
Edad Media
,
Bandas Sonoras
,
Paisajes Sonoros
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(CCT - MAR DEL PLATA)
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - MAR DEL PLATA
Articulos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - MAR DEL PLATA
Citación
Rodríguez, Gerardo Fabián; Medieval soundspace in the new digital leisure time media; Universitat de Lleida; Imago temporis: medium Aevum; IX; 10-2015; 307-327
Compartir
Altmétricas