Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Gattei, Carolina Andrea  
dc.contributor.author
Sevilla, Yamila Alejandra  
dc.contributor.author
Tabullo, Angel Javier  
dc.contributor.author
Wainselboim, Alejandro Javier  
dc.contributor.author
Paris, Luis Alberto  
dc.contributor.author
Shalóm, Diego Edgar  
dc.date.available
2018-05-03T20:23:58Z  
dc.date.issued
2017-11  
dc.identifier.citation
Gattei, Carolina Andrea; Sevilla, Yamila Alejandra; Tabullo, Angel Javier; Wainselboim, Alejandro Javier; Paris, Luis Alberto; et al.; Prominence in Spanish sentence comprehension: an eye-tracking study; Taylor & Francis; Language, Cognition and Neuroscience; 33; 5; 11-2017; 1-21  
dc.identifier.issn
2327-3798  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/44053  
dc.description.abstract
We report an eye-tracking experiment that examined argument linking and the role of prominence in Spanish sentence comprehension by testing the interplay between word order and verb type. Previous evidence from a self-paced reading study (Gattei, Dickey, Wainselboim, & París, 2015). showed that comprehenders use morphosyntactic information to form predictions about the thematic structure of the upcoming verb. In this study we focussed on the time course of this process. Results showed an interaction between verb type and word order for late eye movement measures but not for early eye movement measures. Participants regressed more and for longer time when word order did not match the canonical order for each verb class. This interaction is observed from the verb region onwards, independently of word order. We interpret that these effects take place due to the misinterpretation of the prominence status of the preverbal argument, leading to differential reading strategies.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Taylor & Francis  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Eye-Tracking  
dc.subject
Prominence  
dc.subject
Spanish  
dc.subject
Verb Class  
dc.subject
Word Order  
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.subject.classification
Neurociencias  
dc.subject.classification
Medicina Básica  
dc.subject.classification
CIENCIAS MÉDICAS Y DE LA SALUD  
dc.title
Prominence in Spanish sentence comprehension: an eye-tracking study  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2018-04-16T14:31:15Z  
dc.identifier.eissn
2327-3801  
dc.journal.volume
33  
dc.journal.number
5  
dc.journal.pagination
1-21  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.journal.ciudad
Londres  
dc.description.fil
Fil: Gattei, Carolina Andrea. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mendoza. Instituto de Ciencias Humanas, Sociales y Ambientales; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Sevilla, Yamila Alejandra. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Lingüística; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Tabullo, Angel Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mendoza. Instituto de Ciencias Humanas, Sociales y Ambientales; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Wainselboim, Alejandro Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mendoza. Instituto de Ciencias Humanas, Sociales y Ambientales; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Paris, Luis Alberto. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mendoza. Instituto de Ciencias Humanas, Sociales y Ambientales; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Shalóm, Diego Edgar. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Ciudad Universitaria. Instituto de Física de Buenos Aires. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Instituto de Física de Buenos Aires; Argentina  
dc.journal.title
Language, Cognition and Neuroscience  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/23273798.2017.1397278  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/23273798.2017.1397278