Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Children’s Cognitive Development in Social Vulnerability: An Interventional Experience

Richaud, Maria CristinaIcon ; Arán Filippetti, VanessaIcon
Fecha de publicación: 12/2015
Editorial: David Publishing Company
Revista: Journal of Psychology Research
ISSN: 2159-5542
e-ISSN: 2159-5550
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Psicología

Resumen

This work presents the information resulting from our studies regarding the effects of socioeconomic status( SES)on executive functions (EF). In the same context,we set out a proposal for cognitive intervention to strenrthen cognitive resources in the school setting. We conclude that the differences in the cognitive executive system associated with SES are the consequence of the interaction of specific socioeconomic variables and a cognitive impulsivity, as well as lesser linguistic abilities that act mediating variables in explaining the lower executive achievement associated with SES.Understanding the possible causal socioeconomic indicators and those mediating cognitive variables enables the design of intervention strategies and planning educational and social policies tending to reduce the impact of poverty on cognitive development.
Palabras clave: Cognitive Development , Executive Functions , Social Vulnerability , Children
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 668.1Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/41542
DOI: http://dx.doi.org/10.17265/2159-5542/2015.12.003
URL: http://www.davidpublisher.org/index.php/Home/Article/index?id=24117.html
Colecciones
Articulos(CIIPME)
Articulos de CENTRO INTER. DE INV. EN PSICOLOGIA MATEMATICA Y EXP. "DR. HORACIO J.A RIMOLDI"
Citación
Richaud, Maria Cristina; Arán Filippetti, Vanessa; Children’s Cognitive Development in Social Vulnerability: An Interventional Experience; David Publishing Company; Journal of Psychology Research; 5; 12; 12-2015; 684-692
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES