Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Otero, Maria Rita
dc.contributor.author
Gazzola Bascougnet, María Paz
dc.contributor.author
Llanos, Viviana Carolina
dc.date.available
2018-01-18T18:40:10Z
dc.date.issued
2015-02
dc.identifier.citation
Otero, Maria Rita; Gazzola Bascougnet, María Paz; Llanos, Viviana Carolina; Teaching of Mathematics and Physics in Secondary School through Research and Study Paths; Pak Publishing Group; Journal of Education and Practice; 3; 2; 2-2015; 85-89
dc.identifier.issn
2311-6897
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/33846
dc.description.abstract
In this paper we present a proposal for teaching based on the Research and Study Paths (RSP) involving Mathematics and Physics together at the Secondary School. We adopt the ideas of the Anthropological Theory of didactic (ATD). The Research and Study Path (RSP) and the Praxeological Model of Reference (PMR) are described and analyzed. We carried out an implementation with N=68 students of 5th year at the secondary school. Some results obtained in this experience are described.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Pak Publishing Group
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Science Teaching
dc.subject
Mathematics
dc.subject
Physics
dc.subject
Tad
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Teaching of Mathematics and Physics in Secondary School through Research and Study Paths
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2016-11-23T19:56:01Z
dc.identifier.eissn
2310-3868
dc.journal.volume
3
dc.journal.number
2
dc.journal.pagination
85-89
dc.journal.pais
Pakistán
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Gazzola Bascougnet, María Paz. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Llanos, Viviana Carolina. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación en Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.journal.title
Journal of Education and Practice
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.18488/journal.61/2015.3.2/61.2.85.89
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.conscientiabeam.com/journal/61/abstract/3402
Archivos asociados