Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Scaffolding young children's understanding of symbolic objects

Peralta, Olga AliciaIcon ; Salsa, Analía MarcelaIcon ; Maita, María del RosarioIcon ; Mareovich, FlorenciaIcon
Fecha de publicación: 08/10/2012
Editorial: Routledge
Revista: Early Years
ISSN: 0957-5146
e-ISSN: 1472-4421
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Psicología

Resumen

Symbolic objects are cognitive tools children must learn to master very early in life. A crucial factor in cognitive development is the instruction or informational support children receive in social contexts. While numerous studies have investigated the relation between instruction and development in various domains, like language or symbolic play, still little is known concerning the role of this factor in the comprehension of symbolic objects. The purpose of this article is to illustrate with an overview of the results of the authors' research how instruction scaffolds the comprehension and use of symbolic objects. In this framework instruction is conceived as a process that mediates the skills that children develop and meanings they build. Some educational implications are discussed.
Palabras clave: Symbolic Objects , Symbolic Comprehension , Scaffolding , Instruction
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 99.55Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/3087
URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09575146.2012.732042
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/09575146.2012.732042
Colecciones
Articulos(IRICE)
Articulos de INST.ROSARIO DE INVEST.EN CS.DE LA EDUC. (I)
Citación
Peralta, Olga Alicia; Salsa, Analía Marcela; Maita, María del Rosario; Mareovich, Florencia; Scaffolding young children's understanding of symbolic objects; Routledge; Early Years; 33; 3; 8-10-2012; 266-274
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES