Show simple item record

dc.contributor.author Goldin, Andrea Paula
dc.contributor.author Hermida, Maria Julia
dc.contributor.author Shalóm, Diego Edgar
dc.contributor.author Costa, Martín Elias
dc.contributor.author Lopez Rosenfeld, Matías
dc.contributor.author Segretin, María Soledad
dc.contributor.author Fernandez Slezak, Diego
dc.contributor.author Lipina, Sebastián Javier
dc.contributor.author Sigman, Mariano
dc.date.available 2017-12-04T18:41:12Z
dc.date.issued 2014-04
dc.identifier.citation Goldin, Andrea Paula; Hermida, Maria Julia; Shalóm, Diego Edgar; Costa, Martín Elias; Lopez Rosenfeld, Matías; et al.; Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention; National Academy Of Sciences; Proceedings Of The National Academy Of Sciences Of The United States Of America; 111; 17; 4-2014; 6443-6448
dc.identifier.issn 0027-8424
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11336/29587
dc.description.abstract Executive functions (EF) in children can be trained, but it remains unknown whether training-related benefits elicit far transfer to real-life situations. Here, we investigate whether a set of computerized games might yield near and far transfer on an experimental and an active control group of low-SES otherwise typically developing 6-y-olds in a 3-mo pretest–training–posttest design that was ecologically deployed (at school). The intervention elicits transfer to some (but not all) facets of executive function. These changes cascade to real-world measures of school performance. The intervention equalizes academic outcomes across children who regularly attend school and those who do not because of social and familiar circumstances.
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng
dc.publisher National Academy Of Sciences
dc.rights info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject COGNITIVE TRAINING INTERVENTION
dc.subject SCHOOL GAMES
dc.subject ATTENTION NETWORK TEST
dc.subject SCHOOL ATTENDANCE
dc.subject WORKING MEMORY
dc.subject.classification Psicología
dc.subject.classification Psicología
dc.subject.classification CIENCIAS SOCIALES
dc.title Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2017-06-09T14:16:44Z
dc.journal.volume 111
dc.journal.number 17
dc.journal.pagination 6443-6448
dc.journal.pais Estados Unidos
dc.description.fil Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil Fil: Hermida, Maria Julia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina
dc.description.fil Fil: Shalóm, Diego Edgar. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil Fil: Costa, Martín Elias. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina
dc.description.fil Fil: Lopez Rosenfeld, Matías. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina
dc.description.fil Fil: Segretin, María Soledad. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina
dc.description.fil Fil: Fernandez Slezak, Diego. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Computación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil Fil: Lipina, Sebastián Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina. Universidad Nacional de San Martín; Argentina
dc.description.fil Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.journal.title Proceedings Of The National Academy Of Sciences Of The United States Of America
dc.relation.alternativeid info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1073/pnas.1320217111
dc.relation.alternativeid info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.pnas.org/content/111/17/6443.abstract
dc.relation.alternativeid info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4035955/


Archivos asociados

Icon
Blocked Acceso no disponible

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)