Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Goldin, Andrea Paula
dc.contributor.author
Hermida, Maria Julia
dc.contributor.author
Shalóm, Diego Edgar
dc.contributor.author
Costa, Martín Elias
dc.contributor.author
Lopez Rosenfeld, Matías
dc.contributor.author
Segretin, María Soledad
dc.contributor.author
Fernandez Slezak, Diego
dc.contributor.author
Lipina, Sebastián Javier
dc.contributor.author
Sigman, Mariano
dc.date.available
2017-12-04T18:41:12Z
dc.date.issued
2014-04
dc.identifier.citation
Goldin, Andrea Paula; Hermida, Maria Julia; Shalóm, Diego Edgar; Costa, Martín Elias; Lopez Rosenfeld, Matías; et al.; Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention; National Academy Of Sciences; Proceedings Of The National Academy Of Sciences Of The United States Of America; 111; 17; 4-2014; 6443-6448
dc.identifier.issn
0027-8424
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/29587
dc.description.abstract
Executive functions (EF) in children can be trained, but it remains unknown whether training-related benefits elicit far transfer to real-life situations. Here, we investigate whether a set of computerized games might yield near and far transfer on an experimental and an active control group of low-SES otherwise typically developing 6-y-olds in a 3-mo pretest–training–posttest design that was ecologically deployed (at school). The intervention elicits transfer to some (but not all) facets of executive function. These changes cascade to real-world measures of school performance. The intervention equalizes academic outcomes across children who regularly attend school and those who do not because of social and familiar circumstances.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
National Academy Of Sciences
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Cognitive Training Intervention
dc.subject
School Games
dc.subject
Attention Network Test
dc.subject
School Attendance
dc.subject
Working Memory
dc.subject.classification
Psicología
dc.subject.classification
Psicología
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2017-06-09T14:16:44Z
dc.journal.volume
111
dc.journal.number
17
dc.journal.pagination
6443-6448
dc.journal.pais
Estados Unidos
dc.description.fil
Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Hermida, Maria Julia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Shalóm, Diego Edgar. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Costa, Martín Elias. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina
dc.description.fil
Fil: Lopez Rosenfeld, Matías. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina
dc.description.fil
Fil: Segretin, María Soledad. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina
dc.description.fil
Fil: Fernandez Slezak, Diego. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Computación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Lipina, Sebastián Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina. Universidad Nacional de San Martín; Argentina
dc.description.fil
Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.journal.title
Proceedings Of The National Academy Of Sciences Of The United States Of America
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1073/pnas.1320217111
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.pnas.org/content/111/17/6443.abstract
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4035955/


Archivos asociados

Documento no disponible

Comunidades y colecciones

Mostrar el registro sencillo del ítem