Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

The abstraction effect on logic rules application

Macbeth, Guillermo EduardoIcon ; Razumiejczyk, EugeniaIcon ; Campitelli, Guillermo JorgeIcon
Fecha de publicación: 06/2013
Editorial: Georgian Technical University
Revista: Education Sciences and Psychology
ISSN: 1512-1232
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

The aim of this study is to analyze the relationship between training on abstraction and the comprehension of logic rules. In order to evaluate the possibility of improvement on logic performance we have selected the particular case of the DeMorgan’s laws. The dispute between the natural logic approach and the mental models theory is analyzed from the perspective of such abstraction effect. Two experiments are reported. The first one suggests that the presentation of a formal proof promotes a better comprehension of DeMorgan´s laws than the use of visual resources or colloquial examples. The second one offers a stronger test for the same abstraction effect. Some limitations concerned with the syntactic meaning of negation and the differences between constructive and evaluative conditions are discussed. Since the meaning of abstraction for the psychology of reasoning is pointed out as critical some suggestions for further research and possible educational applications are mentioned.
Palabras clave: Cognition , Reasoning , Logic , Abstraction
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 187.2Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/27220
URL: http://gesj.internet-academy.org.ge/en/list_artic_en.php?b_sec=edu&issue=2013-06
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Macbeth, Guillermo Eduardo; Razumiejczyk, Eugenia; Campitelli, Guillermo Jorge; The abstraction effect on logic rules application; Georgian Technical University; Education Sciences and Psychology; 2; 24; 6-2013; 85-96
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES